13 august 2018

Cascada cu apa termala Toplita si Lacu Rosu

Am auzit de mult despre cascada asta si imi doream sa o vad, a facut sotul meu un filmulet cu ea iarna acum mai multi ani, este o splendoare sa vezi cum curge apa printre plantele verzi si in jur e zapada. Vara are alta frumusete, se filtreaza razele soarelui printre picaturile de apa si vezi o ploaie marunta de aur in prima parte a zilei. 
La Toplita am ajuns mai mult din intamplare, intentionam sa mergem la Lacu Rosu si cand am cautat camere la un hotel nu am gasit ce ne doream, asa ca am decis sa ne cazam la 60 km distanta si cu ocazia asta sa vizitam si cascada. Nu am regretat pentru ca zona este superba, desi drumul pana in Reghin este dezastruos de aglomerat si nu intotdeauna in cea mai buna stare, odata ce intri in zona montana padurile si aerul curat si racoros te relaxeaza si uiti de stresul drumului. 
Mi-au atras atentia casutele batranesti reconditionate si foarte bine intretinute din satele prin care am trecut, va trebui sa ma credeti pe cuvant pentru ca fotografii nu am. Nu poti sa te opresti pur si simplu in mijlocul satului si sa pozezi casa omului :) 
Gata cu vorbaria, va las cu cascada: 












Sunt cam zgarcita cu imaginea mea, dar de data asta fac o exceptie :)
Da, se poate ajunge si cu trenul in Toplita, dar cel putin din Cluj pana acolo faci de doua ori mai mult decat cu masina :( 


Lacul Rosu l-am gasit foarte verde si deloc rosu, nu e doar de la reflexia padurii, pur si simplu apa era verzuie. Este destul de mare, inconjurat de o carare prin padure pe care daca inaintezi scapi de aglomeratia din zona comerciala pentru ca marea majoritate a vizitatorilor am observat ca raman acolo (cabane + restaurante + tarabe) si te poti bucura de liniste. 




















8 comentarii:

  1. E într-adevăr superba zona, am fost de multe ori pe acolo in drum spre socrii mei care locuiesc in Bacau.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am fost pentru prima data, sunt asa de neumblata :) dar vreau sa mai merg.

      Ștergere
  2. Ce excursie frumoasa!!
    Eu Lacul Rosu mi-l amintesc ... intunecat! Cred ca era o zi cu nori si posibil ploaie. Desi parca nu ploua propriu zis cand am oprit sa il admiram. :)
    Astaa fost tare, tare demult :)

    Dar timpul trece... par tot mai putini martori trunchiuri de copac la suprafata apei.

    Cascada... e minunata. Numele imi este foarte cunoscut, totusi nu reusesc sa imi amintesc daca am fost sau nu acolo... :)

    M-am bucurat mult sa te vad <3. Esti ca soarele - emani lumina si bucurie :). Iar imaginile de final cu flori, insecte si drumul prin padure aduc multa multa liniste si alinare, mai ales pentru cei aflati departe de natura.

    Pupici cu drag!! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru complimente draga mea!
      Cascada este chiar in orașul Toplița pe strada Cascadei :) trebuie sa ajung și iarna pe acolo.

      Ștergere
  3. Ce frumos! N-am fost niciodata in zona.
    In cascada nu poti sa intri in apa, nu?!
    Fiana poza cu tine! Nu te imaginam blonda cu parul lung.


    RăspundețiȘtergere
  4. Nu poti sa intri, formeaza jos o balta mica si adanca si pe urma se scurge intr-un paraias, iar in balta aia traiesc o multime de plante acvatice si broscute. E ca un acvariu gigantic.
    He he, blonda din cutie, chiar daca nici culoarea naturala nu e prea inchisa. Dar ma vopsesc de cativa ani pentru ca am inceput sa incaruntesc si am ales culoarea mea preferata.

    RăspundețiȘtergere
  5. Abia ce ne-am intors din Romania si deja ne gandim ce vizitam la anul si parca toate lucrurile se aduna in favoarea zonei aleia. Tu cu Toplita, o prietena care im lauda Borsecul, eu care îmi amintesc de frumusețea lacului Sf Ana...cred ca optiunea initiala a sotului(Arieseni) pica :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E superba zona, pana in Borsec nu am ajuns, dar mai am ceva din zona care sigur o sa-ti placa, imi trebuie numai timp sa postez.

      Ștergere