22 septembrie 2019

Salvam papusi 1 - Tinkerbell

In august cand a lansat Rux provocarea asta m-am gandit imediat "o sa particip, suna bine". Pe urma m-am mai gandit o data si mi-am amintit ca... nu am papusi. Adica mai am doua papusi mari Aradeanca depozitate pe undeva, nu in cea mai buna stare dar sunt de talie mare si sa ma apuc de facut hainute pentru ele ar fi aproape ca si cum mi-as face mie. :) Asa ca m-am gandit ce as putea face sa fac rost de papusi in spiritul provocarii, sa le salvez de la aruncat ca de cumparat e usor. Nu, nu am reusit, am rugat mamici de fetite sa imi aduca o papusa nu conteaza in ce stare e, toata lumea zice la o adica cum ca arunca jucarii, ca au stricate, dar pas. Am scris pe fb intr-un grup de donatii, am primit informatia ca se gasesc la magazin. :) Da stiam si eu. Cred ca se teme lumea de vodoo :) Asa ca dupa vreo luna de insucces am ajuns in Oser si am cumparat doua papusi abandonate de altii. 
Nu prea m-am jucat eu cu papusile in copilarie, tin minte ca aveam una cand eram mai mica care era plina de "vanatai" facute cu pixul, pentru ca colega mea de banca vroia sa devina doctorita si tratam papusile. Ca as avem ce trata trebuia sa fie bolnave, si la varsta noastra raceala si vanataile erau bolile serioase, asa ca am umplut papusa de vanatai. Dupa ce am mai crescut, pe la 13-14 ani am inceput sa croiesc si sa tricotez hainute pentru o papusa mai micuta, ca era mai usor cu ea. Asta m-a tinut pana pe la 16 ani, lucram de zor cu prietena mea cea mai buna si babele ne barfeau ca in loc sa iesim cu baieti inca ne jucam cu papusile. Ceva era in neregula cu noi :). Prietena mea visa la design vestimentar pe vremea aia, nu a fost sa fie dar atunci ea desena modelele si pe urma le lucram impreuna. Aveam o gramada de material, ca aveam matusa croitoreasa, avantaj neloial pe vremea aia. 

Asaaa, si prima tema a fost Tinkerbell. Am citit cartea pe nerasuflate candva prin anii 80, desenele nu le-am vazut. In cartea aia era tradus numele Tilincuta :) 
Pentru documentare am studiat cateva imagini si am ales o costumatie asemanatoare dar nu la fel, plecand de la ce aveam prin casa. Ideea e de reciclat in primul rand, asa ca in afara de papusi nu cumpar nici un fir de ata pentru proiectul asta. De cand imi tot propun sa mai lucrez din materialele adunate, dar nu stiu cum se face ca oricat lucrez ele se aduna mai repede. 
Am imbracat-o cu o fustita din fetru, o bluzita dintr-o maneca taiata de la o bluza veche, i-am prins parul cu un elastic verde si am cadorisit-o cu aripioare dintr-o sticla de apa. Am conturat aripile cu un marker si am colorat cu lacuri de unghii in nuante sidefii.


Incepe sa imi placa joaca cu papusile!

5 comentarii:

  1. I-am cumparat si eu fetitei un bebelus Aradeanca. Calitativ!

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, pai asta e si ideea - sa facem din ce avem ;)).
    Se arunca la greu - si eu ma intreb de ce nu vor sa le doneze undeva, sau nah, sa le aranjeze un pic, sa le puna intr-o cutie si sa ii indemne pe micuti sa le schimbe sau "vanda" daca nu le mai vor. Nu suport lucrurile aruncate care pe unde :(. Ne sufocam unu la mana, apoi se intalnesc materiale incompatibile doi la mana si se pierd lucruri care au potentialul de a aduce altora folos sau bucurie.
    Ma bucur mult ca ni te-ai alaturat. Sper sa mai molipsim si alta lume pe parcurs - oricum suntem la inceput si pot recupera primele 4 teme :D. Si mai sunt inca 9 care asteapta sa fie descoperite.

    Mie mi-a placut mult de Tilincuta ;)). E adorabila mititica. (Stiu ca am fuga de idei, deh toamna, dar sa nu uit, ce tare ca aveati sursa de materiale - am avut si eu un saculet de petice de la o croitoorie... acum nu mai ai de unde. atunci mi-au trebuit ca faceam tablouri din petice la scoala... ce fain era. si aveam ceva materiale - mai ales unul verde pe care il luam cu randul eu si sora mea).

    Am si eu o Aradeanca avariata :))) ppixul si lama Doamne - sper sa reusesc sa o readuc pe linia de plutire (exista si o crema antiacnetica care scoate astfel de pete - iti dai seama ce friendly e .. lol, nu o am si sper sa rezolva fara ea ).

    Pupici cu drag!! <3

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna! Uau,ce frumusica e papusica si ce frumos ai imbracat-o si pieptanat?

    RăspundețiȘtergere