6 octombrie 2013

Steluta de mare

In concediul petrecut in Zakynthos am vazut ceva inedit: o steluta de mare, vie. Insula are o rezervatie naturala maritima care in dreptul statiunii Laganas ajunge pana la vreo 150 de metri de plaja. Am putut vedea localizarea exacta pentru ca zilnic veneau vaporasele cu fundul de sticla si opreau in dreptul nostru pentru vizionarea broastelor testoase Careta-Careta, principala atractie a rezervatiei. Din cate spun ghidurile turistice, se gasesc acolo si corali, anemone si stelute de mare. Asta ar fi ramas la stadiul teoretic daca nu ar fi gasit intr-o zi o fetita care facea plaja langa noi o steluta chiar langa tarm. A luat-o in ochelarii de snorkeling, sa ramana in apa, si a adus-o sa o vada si familia ei. Toata lumea ii facea poze ca unei vedete, asa ca hop si noi cu camera. Cand s-a incheiat sedinta foto a dus-o inapoi in apa si sotul meu a filmat-o cum se ingropa in nisip. 


Apa Mediteranei este foarte bogata in pesti, oriunde faci baie inoata in jurul tau si unii mai obraznicuti vin si te ciugulesc, sunt pestisorii din acvariile de la spa, dar o steluta acum am avut ocazia sa vedem pentru prima data, asa ca m-am gandit ca o sa va placa sa vedeti si voi micuta vedeta. Avea cam 5 cm diametru. 

2 comentarii:

  1. Ce frumoasă e! Noi am fost anul acesta în Thassos, dar nu am avut norocul să vedem steluţe de mare. Şi noi tot cu capul în apă am fost, după peşti. Uneori mai uitam că trebuie să mai şi respir:) Spre să ajungem şi noi în Zakynthos în anii următori.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Jo, cred ca si Thassos este superb. Mie mi-a placut peste tot in Grecia. Mi-ar placea sa pot trai pe malul marii, cand eram mica tot insistam sa ne mutam la Constanta:)

      Ștergere