13 octombrie 2019

Salvam papusi 3 - Papusile lumii: Romania



Romancuta mea e fosta Tilincuta, acum a devenit Ilincuta. E imbracata pe cat s-a putut in portul din locul meu de nastere, o comuna din judetul Cluj. Costumul este unul de fetita, la noi e mai sobru si nu are multe culori si ornamente. In general e cusut cu rosu pentru copii si cu negru pentru cei mari. Fetele tinere mai beneficiaza de flori uneori, dar Ilincuta mea mai are de crescut. I-am facut un fel de botinute din piele pentru ca vara femeile se incalta cu pantofi (la costumul de sarbatoare, altfel erau desculte toata ziua) si iarna cu cizme, opincile au iesit de foarte mult timp din uz. Adica, si strabunica mea purta pantofi si era o simpla taranca. Influenta ungureasca :) No bun, si micuta mea si-a luat straituca in spinare si a plecat sa aduca apa, numai ca galeata e mare si a obosit, asa ca s-a oprit sa-si traga sufletul. 




3 comentarii:

  1. Micuta dragalasa si harnica <3!!!
    Nu este singura zona in care se purtau pantofi (in unele se poarta cizme...e foarte interesant cate lucruri mai aflam :p).
    Pupici cu drag <3

    RăspundețiȘtergere
  2. Simpatică ţărăncuţa Ilincuţa!coafura îi dă o notă modernă!

    RăspundețiȘtergere