2 mai 2024

Bentiță cu flori din matase și flori din grădină

 Ocean va prezinta astazi o bentita decorata cu flori. Chiar daca in lumina inserarii par cam de aceeasi culoare, cea din stanga este un roz - corai iar cea din dreapta portocalie. Portocalie ca macul care urmeaza sa se deschida in gradina, dar inca este doar boboc. Tema flori de Florii a Provocarilor Verzi este onorata si cu aceste floricele de matase, dar si cu florile din gradina mea, care devin tot mai multe. 


Mai jos se vede mai bine bentita 


Iar mai jos incepe festivalul florilor (si nu numai) fotografiate ieri, in 1 Mai, pentru ca mai este luna florilor. Primii sunt trandafirii de dulceata, care au inflorit in solar. Stiu ca este ciudat, dar cum noi nici nu stam acolo, nici nu mergem zilnic, si cand mergem lucram in principal la casa si ne ramane putin timp pentru gradina, avem in solar trandafiri, un fir de vie si un smochin. Pe langa ei avem capsuni, anul acesta putini pentru ca avem printre ei o buruiana de care nu reusim sa scapam, salata, ceapa verde si usturoi verde, dar in cantitati mici, cat consumam noi. Am plantat deja cateva fire de ardei si urmeaza cateva de rosii, doar pentru mancare.



In gradina, un singur mac din cei trei plantati anul trecut infloreste. Bine macar ca au supravietuit toti trei, anul trecut a fost extrem de secetoasa vara si nu am fost sigura ca se prind. 


Mai avem aici un fir de hrean care infloreste, nu se vede clar pentru ca batea vantul tare


Si un fir de rapita, am fotografiat-o si am smuls-o pentru ca de planta asta ma leaga niste amintiri foarte neplacute. Poate o sa povestesc odata.


Un pui de pin pe care il aveam in gradina parintilor, l-am dus la noi de doi ani si nu pare sa ii mearga foarte bine, dar macar supravietuieste. Sper sa isi si revina, are mugurasi. 


Un piersic mititel, l-am plantat anul trecut, are doar o jumatate de metru si o multime de piersicute. 


Ultimele lalele


Caldaruse plantate anul trecut, pentru prima data inflorite. Mai demult le ziceam clopotei. 


Caisul, oricat m-am straduit sa fac o fotografie clara era leganat de vant, sunt pe el sapte caise. Sigur nu raman toate, dar macar le gustam. Pentru el mi-a fost cel mai frica in cele trei nopti cu zero grade, dae el a scapat, in schimb am pierdut aproape toate ciresele. 


Prima capsunica din solar. A fost foarte buna, chiar daca am impartit-o cu o furnica 😂


Salata si un usturoi verde in solar. Este si loboda, dintr-un motiv care nu tine de mine, iar in partea de jos se vede buruiana care ne-a sufocat capsunii. Creste mai repede decat reusim noi sa o smulgem. 


Smochinul se descurca binisor. 


Via are deja o gramada de ciorchini. 


Si daca nu ati vazut in celelalte fotografii reflexii in oglinda, sigur o sa le vedeti mai jos. Soarele cobora inspre apus si lumina de jos in sus avionul si dara lasata de el, care se vedeau stralucind argintii. 




12 comentarii:

  1. Frumoasa e gradina ta!
    Si avionul surprins pe cer este foarte interesant.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc Carmen! Practic sunt câteva colțișoare, pe ansamblu nu pot zice că este frumoasă, este totuși grădină unei case in construcție. Au început să crească gladiolele și am plantat și o canna, urmează să înflorească trandafirii, toate printr-o iarbă foarte greu de ținut sub control.

      Ștergere
  2. Ce delicata este bentita!! Superba. Mi-au placut mereu genul acesta de flori - atat de delicate :).
    M-am bucurat mult de plimbarea in gradinuta si in solar :D. Nu stiu ce buruieni sunt acelea.. Ma intreb insa daca nu v-ar ajuta sa faceti cateva cofraje etajate in care sa aveti plantate diverse... am vazut la un moment dat un filmulet in care cineva isi facuse asa ceva si putea tine mai usor in frau buruienile si invadatorii (pentru ei plantau flori in jur).
    Si reflexiile de final sunt linistitoare.
    Pup cu drag!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu știu nici eu numele buruienii, americanii ii zic five fingers. Am întrebat la fito farmacie și doar cu ierbicid total poate fi stârpită, care omoară orice altceva mai este plantat. Are o rețea incredibilă de rădăcini foarte adânci și foarte extinse.
      Trecând la lucruri frumoase, culorile florilor de mătase și se par și mie foarte calme și delicate.

      Ștergere
  3. Tare frumoasa bentita, doar ca recunosc ca mi-as pune-o la mana, ca un fel de bratara. Florile sunt minunate. Imi pare rau de ciresele. Cat priveste macii, ma intreb daca ies din semintele alea mici. Vreau sa incerc sa le pun intr--un ghivecel sa vad ce se intampla.
    Pe aici azi au fost multi nori. Nimic albastru la orizont!
    Asa ca m-am delectat cu cerul tau!
    Pupici!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Că brățară ar merge fără frunzulițe, sunt rigide și te-ar încurca.
      Macii se înmulțesc in principal prin semințe, dar ar trebui să ții ghiveciul afară. Le place soarele.

      Ștergere
  4. Îmi place foarte mult bentița ta! Florile din grădină sunt superbe! Și eu am un pui de pin care nu prea se dezvoltă, însă eu tot sper să se facă mare și frumos. O vinere binecuvântată să ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți mulțumesc Mihaela! Și eu tot așa sper, știu că pinul este foarte sensibil și poate într-o zi o să îi vedem mari!

      Ștergere
  5. Paste fericit, draga Pompilia!
    Bucurii si multa lumina!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
  6. Sărbători binecuvântate cu sănătate, bucurie, înțelegere și lumină să ai, Pompilia!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Îți mulțumesc din suflet Mihaela, sărbători fericite să ai și tu!

    RăspundețiȘtergere