10 mai 2024

Scaloppine cu sos mascarpone

 Reflexiile in oglindă de astăzi sunt gurmande, este un fel de mâncare relativ simplu dar care ne place foarte mult. Este unul dintre puținele feluri în care chiar îmi place carnea. 


O bucată de antricot de porc feliată subțire și bătută și asezonată ca pentru șnițele se prăjește într-un amestec de ulei de măsline și unt. In grăsimea rămasă, cu resturile de la prăjit, se toarnă o cutie de mascarpone și o conservă de concentrat dublu de roșii, eu folosesc de la Lidl pentru că îmi este cel mai la îndemână. Se amestecă, se pune sare după gust și se dă în clocot pe foc mic. Se pun în sos feliile de carne și se mai țin pe foc 2-3 minute. 

Se poate servi cu diverse garnituri, dar eu am ales cartofi prăjiți tăiați rondele, stil chips. Fotografia nu este prea grozavă, dar este o mâncare ce are mare succes la noi. Data viitoare am promis că fac porție dublă de sos, pentru că acoperă bine carnea in această cantitate, dar nu rămâne suficient cât să mai punem și în farfurie. 

8 comentarii:

  1. ooo delicios! carnea de vițel este preferata mea. Noi mancam de doua-trei ori pe saptamâna carne, daca nu e vițel, atunci carne de pui sau curcan, dar mai ales peste!
    Astazi am facut piept de pui la gratar, fara garnitura, doar cu o salata de rosii si castraveti.
    Sa ai un weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu mă limitez la porc, pui și pește, și miel dar în Grecia și Turcia unde știu să îl preparare foarte bine. Pieptul de pui la grătar sună foarte bine!

      Ștergere
  2. Suna fantastic. Eu am retinut in primul rand combinatia de mascarpone cu bulion.
    Mi se pare fff interesanta!
    Ce bine ca farfuria a avut si reflexii...
    Un weekend minunat!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Suzana, este pastă dublu concentrată, nu chiar bulion, bulionul lasă un lichid și nu este potrivit, așa mi s-a spus cel puțin. Am crezut pe cuvânt și nu am încercat, dar as putea încerca.

      Ștergere
    2. Nu am rezistat tentatiei. Am luat un borcanas cu pasta de rosii si o cutie de carton cu bulion. Pe asta am folosit-o cam pe trei sferturi. A iesit ceva ff interesant ca gust in care am pus un rest de carne de miel si niste sparanghel mai vechiut, pe care l-am fiert cateva minunte si apoi l-am pus si pe el inauntru.
      E adevarat a fost cam mult 'sos', insa mi-a placut. Asa ca multumesc mult pentru idee. A fost prima mea experienta cu mascarpone si sparanghel. Combinatiile pot fi foarte multe, asa ca si cu bulion a mers, depinde ce accesorii mai ai prin frigider.
      Un weekend placut! ❤️😘

      Ștergere
  3. Arata apetisant!!! Deja cautam cum as putea sa fac ceva asemanator :)))).
    Cu mascarpone am avut cateva meciuri neplacute, asa ca de atunci il evit. Faceam mereu Tiramisu - imi placea tare mult sa fac (imi preparam eu singura si cafea din boabce macinate, tot tacamul). Pana cand mascarponele s-a schimbat la gust si miros (era o singura marca atunci super cunoscuta si apreciata). Nu era stricat, era in termen dar s-a schimbat cu totul gustul - yucks.
    Nu stiu cum este acum, dar eu oricum daca intru (si virtual) intr-un magazin, ies cu mainile goale - nu iau nimic care sa aiba sare iodata, caragenan si alte chestiuni de gen :))). Sau care in compozitie chestiuni a caror origine nu este precizata clar (de ex lecitina de soia - si nu stii ce fel de soia). E chiar enervant. Foarte enervant. Mi s-a spus ca pentru profit... Si cand am zis ca nu se justifica asta pentru respectul fata de mancare, mi s-a replicat ca astea sunt vremurile copiii au asteptari vor incaltari si chestii de firma.. Na poftim.
    Am divagat, doar ca na, uneori mi-edor sa intru in magazin si sa iau cu incredere ...

    Dar arata asa de bine!! Si sunt sigura ca e delicios. :*
    Pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din timp în timp la toate li se schimbă rețetele, și niciodată în bine. Primele șocuri le-am avut cu Napolact și Poiana, îmi plăceau până le-au vândut unor firme străine care au schimbat rețetele, și pe mine m-au pierdut de clientă. Clar că au clienți destui, dar mie nu îmi mai plac. Iar așteptările din ziua de azi sunt cantitate și nume de firmă, dar nicidecum calitate. Din păcate. Am cumpărat acum patru ani un rucsac din piele de la o mică firmă locală, care a deschis în 1990 . Au un atelier combinat cu magazin, și un alt mic magazin in centru. Lucrează doar familia și nu fac rabat la calitate. După patru ani a trebuit să îi lipesc din nou căptușeala, s-a dezlipit de la spălat. In rest este că nou. A costat 350 de lei și mi-a ajustat curelele pe loc, erau prea lungi pentru mine. M-a pus să îl iau în spate, a măsurat, a descusut, a tăiat și a cusut la loc, fără cost suplimentar. Am primit și o mică brățară cadou. Toată lumea l-am admirat, până au văzut că nu este "firmă". Atunci reacția a fost "oh". Cam asta este cu firmele, eu port rucsacul, celelalte între timp au schimbat vreo patru genți. De firmă, la același preț cu rucsacul meu, dar mușama. Că pielea este prea scumpă la firmă.

      Ștergere
  4. Ce apetisant arata! Mi-a venit foame! Decisesem seara sa mananc numai fructe sau salate si-acum poza ta mi-a activat stomacul:)))))...sper să rezist!

    RăspundețiȘtergere