18 ianuarie 2024

Reflexii în oglinda - luminițele orașului

 Reflexiile de astăzi sunt produse de luminițele de Crăciun. Vă arăt luminițele dintr-un sat și dintr-un oraș, și vă las pe voi să apreciați care sunt mai frumoase 😀.

Eu locuiesc în Florești de 15 ani, cred că toată lumea a auzit de comuna Florești din judetul Cluj. Este cea mai mare și mai aglomerata comună din țară, depășind de la distanță multe orașe. La recensământul de acum doi ani locuiau aici peste 58000 de oameni, de atunci numărul a crescut. Se construiește mult și apartamentele se ocupă rapid. Teoria zice că sunt ieftine, corect ar fi spus că sunt mai ieftine decât în Clujul cel cu prețuri umflate, dar deloc ieftine raportat la salariile din această țară. Și nu toți din Cluj sunt IT-sti, marea majoritate trăiește de pe o zi pe alta din salarii absolut normale.

Mai jos sunt luminițele din Florești, trec în fiecare dimineață pe lângă ele.


 


Cele de pe stradă mi-am găsit să le fotografiez într-o zi cu ceață 😛

In continuare sunt luminițele din Cluj. In tot orașul (mă rog, străzile mari) doar aceste șiraguri învârtite pe lângă stâlpi, in câteva spații verzi din zona centrală aruncate la întâmplare în copaci. 



Străzile sunt goale pentru că era vacanța de iarnă, oră 7 dimineața. Altfel, la aceeași oră în timpul școlii este un infern pe străzi. Astăzi de exemplu am făcut într-o oră și jumătate cei 13-14 km până la locul de muncă.

Partea bună este că încă nu le-au oprit, orașul este cenușiu și trist fără ele iarna. Vara mai salvează situația pomii plantați recent, altfel era... gri pe gri. Sincer vorbind, mi-e dor de Clujul studenției mele, cel puțin zona centrală era mult mai frumoasă.

Postarea participă la jocul Reflexii in oglinda găzduit de Carmen.

Fotografii din arhiva personală.

12 comentarii:

  1. Foarte frumoase reflexiile tale de azi 😍 Prima fotografie am crezut ca este o deciratie de masa 😂 o miniatura. Abia cand am marit fotografia am vazut ca este un sens giratoriu. Superb!
    Mos Nicolae... cred ca e, ca nu are barba alba 🤶🏻, frumasa decoratiune, deasemenea
    Luminile acelea braduti sunt superbe!
    Ultimele poze sunt triste, in comparatie cu primele.
    Ai dreptate, in lunile de iarna ar fi frumos pentru a ne bine dispune, sa fie toate luminitele pastrate,ca in Ziele de sarbatoare.
    Capul sus! Mai e Fe-Martie si vine iar primavara ❄️😁🌷🐞 Te pup. O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E frumos decorul din sensul giratoriu. De Moș chiar mă întrebam de ce nu are barba alba, meci de lămurire. Mi se pare sărăcăcios Clujul, dar este politica acolo.

      Ștergere
  2. Eu as fi vrut totusi sa ne bucuram de cateva zile de iarna :))))).

    Imi place cum a fost impodobit Florestiul. Cel putin rondul arata asa de draguuuut. Si bradutii pusi pe stalpi sunt simpli dar de efect.

    Am avut si noi niste luminite infasurate pe stalpi (uite ca nu m-am uitat sa vad daca sunt si anul acesta.. era un cablu efectiv simplu...). Cred ca se putea mai mult la Cluj. Cate un fulg pus o data la cativa stalpi si ar fi schimbat putin aspectul.

    Cat despre ceata, am avut si noi azi un smog de toata frumusetea... imbaseala, aer plin de ... bleah. As fi vrut macar o zi sa simt aer proaspat, miros de zapada... curat.

    puuup

    ps: asteptam Craciunul in anii dinainte de 2020 sa am o zi de savurat. in 2019 efectiv am plans - nici de Craciun nu am avut parte. S-a trezit unu sa iasa in zona in care am iesit eu cu K sa fumeze.. si tooooot bulevardul numai a aia mirosea.. mda.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Clujul a arătat mult mai bine in trecut, dar nu am fotografii. Erau luminițe frumoase și diverse, acum "fac economie". Praf in ochi și un oraș sărăcăcios.
      Fumatul pe stradă mă disperă, și dimineața în stație. La ora la care plec eu e plină stația cu elevi de liceu, îți dai seama ce este acolo.

      Ștergere
  3. O comuna cu 58 de mii de oameni! Uau! 😊 Cred ca ar fi ideal ca Floresti sa ramana comuna altfel... mama-mama ce taxe, ce preturi!
    Decoratiunile "de la tara" imi plac muuult mai mult, evident! Sunt frumoase! Da-mi place de numa' fotografia cu ceatza! E pur si simplu superba, din punctul meu de vedere. Hm. Imi place ceatza. 😊 Mult mai mult, insa, imi place zapada (iarna, desigur). 😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este ideal să rămână comună, multe sunt prevăzute în diverse legi subdimensionate pentru comune, indiferent de numărul de locuitori, inclusiv poliția. Pentru 100 de lei în plus pe an la impozit e preferabil să devină oraș. Să fim serioși, sunt in tara asta orașe cu 2000 de locuri.
      Îmi place ceața când se face chiciură, altfel din punctul de vedere al cuiva care este veșnic pe drumuri nu o agreez.

      Ștergere
  4. De departe decoatiunile de la Floresti sunt cele mai frumoase. Credeam ca Ploiesti este orasul cu cele mai triste luminite, insa Cluj, din pacate l-a intrecut. Intr-adevar, tare, tare trist.

    RăspundețiȘtergere
  5. Pe ceata este mult mai de efect! Imi place mult ceea ce aveti pe acolo. La noi in cartier a fost cam vax, iar la targuri iarasi nu am ajuns. Asa ca ma delectez cu ce vad pe la voi.
    Weekend placut!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
  6. Prima fotografie imi place cel mai mult! Noi in comuna nu prea avem luminite. Weekend placut!😘

    RăspundețiȘtergere
  7. Pozele din Cluj seamănă cu cele de la periferia Ploiestiului. Ați avut decorațiuni frumoase în Florești.

    RăspundețiȘtergere