13 iulie 2023

Reflexii in oglinda - gem și sirop de vișine

 Nu am mai făcut gem de ani buni pentru că ne-am pierdut apetența pentru el. Eu nu prea mai mănânc dulce, iar soțul meu preferă de o vreme ciocolata. Dar am avut o cantitate destul de mare de vișine culese din gradina mamei mele, erau prea multe pentru mâncare și după ce le-am ținut trei zile am ajuns la concluzia că ori fac ceva cu ele ori se strică. Cum sunt de acasă, netratate cu nimic, gustoase și naturale ( și mărunțele, este un soi vechi, la noi vișinii au fost aduși din gradina bunicilor) era păcat de ele sa se strice.

Așa se face că seara la 7, după ce am ajuns de la serviciu și am mâncat, m-am apucat de scos sâmburii din vișine. Nu am cântărit, nu m-am uitat la ceas, dar am aproximat cam trei kg de vișine și peste o oră de muncă. 


Am pus zahăr peste ele (nu l-am cântărit, ăsta este stilul meu 🙆) și le-am pus la frigider. A doua zi fiind joi, abia la 7 seara ajung acasă, așa că am amestecat vișinele și le-am lăsat acolo. Vineri am ajuns la 4, am scos vișinele de la rece, am separat o grămadă de sirop, am cules și niște viermișori (totul bio 😄), am gustat și am mai pus niște zahar. Nu mult, că ne place gemul acrișor. Am fiert câteva ore bune la el, l-am pus în borcane și chiar dacă soțul preferă ciocolata a promis că următoarele clătite vor fi cu acest gem. 




Fotografiile au fost făcute seara târziu la lumina becului din bucătărie așa că nu au putut ieși foarte bine. In plus abia se terminaseră vreo patru serii de ploaie torențială, am primit și Ro alert, nici afară nu mai era lumină.

In sucul rămas de la vișine am mai dizolvat niște zahăr și l-am pus într-o sticlă la frigider. Nu îmi plac siropurile fierte, in general nu îmi place să beau altceva in afară de apă, dar vara când e cald parcă nu te saturi numai cu apă simplă și merge mai bine ceva care are și gust. 

Ca bonus, gemul, inoxul și sticla au reflectat lumina la greu.

Postarea participă la rubrica Reflexii în oglinda de pe blogul lui Carmen 



10 comentarii:

  1. Iubesc visinele 🥰❤️ hmmm imi inchipui cecdelicios a iesit gemul tau.
    De cand locuiesc in Germania, rar am gasit de cumparat visine. Nu au cerere pe piata de cumparare, ca cica sunt acre. Pai tocmai asta e delicios, gustul aparte dulce-acru-amarui.
    Sa le consumi sanatoasa si cu placere! Numai bine! 😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In general in vest nu se găsesc, posibil să fie acesta motivul. Și prietenii din Spania tânjesc după ele dar nu au găsit niciodată. Mie una îmi plac fructele din soiuri vechi, nealtoite, și pentru că nu sunt atât de dulci. Sunt mai mici dar au gust de fructe, acrișoare și amărui, nu de zahăr.

      Ștergere
  2. Eu la gemuri am unitate de masura farfuria adanca :))). Asa orientativ - 3 farfurii fac un kg. Inainte stateam sa masor zaharul. Cu cel brun pun... la lingura :))), in functie de cat de dulci sunt fructele (gustate de ajutorul meu Buni).
    Fix asa fac si eu la gemuri cand nu reusesc sa ma ocup de ele imediat - visinele si ciresele cel putin se preteaza foarte bine la tratamentul acesta zahar si frigider. La sirop (si eu tot crude le-am facut) puneam in borcan din acela mare de sticla fructele cu zahar... si amestecam tra la la.. am facut de visine, capsune, zmeura, mure (aceste miroase cel mai fain haha), coacaze negre...... Cam asta am facut eu in anii trecuti. Ah, e un sirop care se fierbe - cel de muguri de brad. Nu am facut singura, dar am ajutat in trecut la cules, spalat, pregatit, turnat in sticle si mai ales la baut. Nu mai stiu insa de cand nu am mai baut siropuri :(. Uneori mi-ar placea.. cine stie, vom vedea ce va mai fi :D.

    Gem de visine anul acesta nu am facut (aveam multi visini la bunici.. nu stiu daca mai e vreun supravietuitor. Ce bune erau :o. Anul acesta chiar nu am facut eu nimic - nu mai stiu de ce nu mi-a adus Tati - a facut el ceva preparate... Dar am la congelator puse - imi place sa fac torturile acelea usoare cu ele (am facut si prajitura insa cred ca torturile fiind si in siropate sunt mai bune...
    Imi plac mult reflexiile si preparatele pe care le-ai facut. :* Sa va bucurati de ele :D.

    ps: eu nu mai pot sa beau rece - de fapt eu beau ceai... :))))) uneori, vara, mai merge si la temperatura camerei.. in general insa il beau cald.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pentru prăjituri am puse cu zahăr la borcan, de anul trecut. Nici eu nu beau rece decât extrem rar, și atunci cu două cuburi de gheață, nu apă din frigider că e prea rece și mă doare gatul. Și iarna uneori fac un fel de ceai cu sirop, pun peste el apă caldă.

    RăspundețiȘtergere
  4. In ultimii ani, am renuntat sa las de pe o zi pe alta fructele cu zaharul. Poate cel mult vreo doua ore. Am un vas cu baza groasa pe care il pun la flacara mica. Zaharul se topeste rapid si se formeaza zeama. Abia atunci mai maresc flacara.
    Felicitari pentru bunatati. Sa aveti pofta la clatite!
    Pupici! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu le-am lăsat pentru prima dată, ajung seara târziu acasă, plec devreme, sâmbăta nu sunt acasă, până duminică se stricau, asta a fost cea mai bună variantă.

      Ștergere
  5. La vișine nu am separat niciodată siropul din dulceață (un kg de zahăr la doua de vișine este rețeta mea). Dar fac sirop de vișine la rece din care obțin și niște vișine de plăcintă delicioase. Anul acesta nu am făcut nici una nici cealalată, au fost vișine foarte puține și am adunat doar pentru vișinată.
    gemul tau arată chiar a gem, nu are ”zeamă” mult cum obțin eu de obicei. Poate că nu ar fi rău să scrurg și eu siropul înainte de fierbere.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am avut foarte multe vișine, dar am și dat multe. Părerea mea este că dacă scurgi jumătate din sirop in cazul vișinelor cât rămâne e numai bine să fie gemul suficient de legat și să nu rămână prea lichid, și nici să nu îl fierbi prea mult sa se zahariseasca.

      Ștergere
  6. Visinele imi plac! Gemul - de ce-o fi - imi place... dar cand am citit despre clatite cu gem de visine mi s-a facut pofta instantaneu! 😊
    Delicioase... fotografii! ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, eu nu pot sa zic că mă omor după gem dar dacă e sa fie gem îl prefer pe cel de vișine, acrișor și aromat.

      Ștergere