20 iulie 2023

Reflexii în oglinda și o rețetă de fasole verde la borcan

 Am cules fasole verde din gradina mamei și fiind multișoară (3 kg și jumătate) trebuia să fac ceva cu ea, așa că m-am apucat eu, care detest căldura, să pun fasole verde la borcan într-o zi aproape caniculara (33 de grade afară, 27 înăuntru când am început, 29 când am terminat).


Eu o tai cu cuțitul destul de mărunțel, cam 1,5 cm și rețeta mea nu ține cont de cantitate: într-o oală suficient de încăpătoare pun apă de 4-5 cm. Când apa fierbe pun fasolea presărată cu sare (o lingură cu vârf la cantitatea asta) și pun capacul. O las sa fiarbă înăbușit până se înmoaie, să fie gătită de jumătate, amestecând din când în când cu grijă să nu se zdrobească. 



Am pus foarte puțin salicilat când a fost gata, pentru că nu am cămară și nu vreau să risc sa se strice, are încă de suportat căldură mare. Am turnat-o fierbinte în borcanele sterilizate cu ajutorul unei pâlnii largi, am închis repede borcanele și le-am pus în tava de prăjitură, cu apă fierbinte, la cuptor. Le-am lăsat să fiarbă (conținutul) 30 de minute, cu focul la minim. Nu pot da indicații privind temperatura pentru că aragazul meu este vechi și nu indică așa ceva. 


Scuzați aspectul tăvii, e muncită rău. E folosită de vreo 40 de ani, cel puțin. 

Au ieșit 8 borcane de 800 ml și a rămas un bol mic, ce care am mancat-o cu smântână și usturoi.

Toate au reflectat la greu, fasolea udă, borcanele și pâlnia, așa că numai bine vin și cu rețeta asta la rubrica găzduită de Carmen, Reflexii în oglinda

Fotografiile sunt din arhiva personală.

11 comentarii:

  1. Nu nuuu :))) nu fasole la borcan :)))). De fapt stai... ca noi puneam la sticla.. din aia lunga si rotunda verde... Doamne! Cat de buna putea sa fie. Buni o prepara - din cate imi amintesc eu principiul era tot de a fierbe cu sare si a pune apoi la sterilizat. Buni le punea in sticle cu gatul larg si acopeream cu celofan. Cand deschidea cate o sticla din aia trebuia sa fie foarte atenta ca era cineva care obisnuia sa mai „guste” din plin si risca sa ramana fara .. fasole. Ma aventuram chiar si la oala :)))).

    Ce de amintiri :D.
    Fasole lata nu am pus asa - deobicei pun la congelator. Mama dar ce bine arata, am uitat sa zic :D. Foarte bine... La voi 29 .. finut. Aveam 29 seara.. :))) cand se presupune ca s-a racorit. Am facut o sauna zilele acestea... de toata frumusetea. Nici nu stiu ce sa imi fac de mancare ca sa nu incalzesc atmosfera..

    Pupici cu drag si pofta buna :D!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și mie îmi place așa simplă mai mult decât gătită. La congelator nu prea am loc, am doar frigider simplu, cu un congelator normal, nu combină. Și îmi place mai mult gustul de la borcan.

      Ștergere
  2. De ceva timp eu pun la congelator cateva pungute cu fasole doar curatata si spalata.
    La borcan nu am facut niciodata!
    Faine imaginile! Spor si la alte idei!
    Pupici! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Idei ar fi, timp și răcoare sa fie pentru ele! Happy WW!

      Ștergere
  3. Mă bucur că ai găsit o rețetă de conservare pe placul tau. Eu nu prea am avut succes cu fasolea la borcan. În vreo doi ani s-a stricat absolut tot ce am pus așa ( și mazăre și fasole). Anul acesta nu mai trebuie să mă stresez cum o pun pentru că pur si simplu nu am fasole.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi pare rău că nu mai ai fasole. Mazăre nu am pus niciodată la borcan, dar fasolea in general stă, se mai strică uneori un borcan dar mai rar.

      Ștergere
  4. Wow, camara ta va fi in curand plina si inca nici nu e toamna! Furnicuta aduna 😍🥰💞 Felicitari!
    Un Start bun in weekend 🤗😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se va umple foarte repede pentru ca de fapt nu am camara, am un apartament micut intr-un bloc nou si cele noi nu au camari. In principiu le inghesui pe unde pot.

      Ștergere
    2. Si fiind din gradina chiar mi-ar fi parut rau sa se strice, asa e cu gradina, se fac toate odata si trebuie conservate ca nu se pot consuma pe moment.

      Ștergere
  5. Delicios! Mama conserva fasolea in acest mod si e tare buna doar asa fiarta, cu smantana si usturoi! (ce pofta mi-ai facut!) 😊 A pus candva si in congelator (ca-i mai simplu), dar... mare diferenta de gust.
    Spor la cules una-alta, spor la conservat si alte pregatiri! 😊

    RăspundețiȘtergere