27 octombrie 2023

Dovleac din tuburi de carton

 Dacă tot am luat-o pe panta amintirilor ieri, mai continui un pic și azi: când eram copil, toamna tata sculpta dovleci cu mine, inițial ii făcea el, cum am crescut un pic m-a învățat și pe mine și sculptăm amândoi. Erau dovleci furajeri cu miezul subțire, la noi se numesc bostani. Se dau la animale, sâmburii se prăjesc și se mănâncă. Le decupam o gură rânjită, cu sau fara dinți, depinde cum reușeam, puneam o lumânare in interior și îi lăsam pe terasă noaptea. Evident că lumânările se stingeau până ne culcam, nu erau atunci lumânări care sa ardă mult. Nu mai știu exact când făceam asta, dar în jur de 1 noiembrie cu siguranță. 

De mult am abandonat obiceiul, din lipsă de timp și viață prea aglomerată, dar anul acesta am făcut un mini-dovleac din tuburi de carton. Dacă sunteți curioase, acum câțiva ani am făcut dovleci din materiale textile, postarea este aici


Am folosit trei tuburi de carton de la hârtia igienică pe care le-am tăiat în fâșii de 1,5 cm și am lipit pe ele bandă adezivă colorată. Le-am legat între ele cu o sârmă, am încercat cu sfoară inițial dar nu stau frumos. O codiță din lemn de soc și o frunză artificială completează aspectul dovleacului. 

Încă o transformare creativă realizată!

10 comentarii:

  1. Ce idee draguta! Cat poate fi de reusit! 🥰😍 Foarte frumos si decorativ,bostanelul tau 🎃🥰❤️
    Un start bun in weekend 🤗😘

    RăspundețiȘtergere
  2. E frumos de pica! 😊 E vesel, in culorile toamnei! Ideea de a prinde astfel inelele de carton nu mi-ar fi batut in usa mansardei in veci! 😃
    Felicitari! ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc Diana, ideea nu îmi aparține, e culeasă de pe net.

      Ștergere
  3. Ce vesel arata acest model inedit de dovleac! O idee faina. Si imi plac mult si
    benzile adezive.
    Felicitari, Pompilia! Multa inspiratie pe mai departe! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, benzile le am de mult și greu le-am găsit utilizare.

      Ștergere
  4. Superb ti-a iesit. Asa bine se potrivesc benzile alea - de fapt intreg ansamblul este foarte reusit. 💗
    Cat despre bostani... asa deci cei furajeri sunt cei cu semintele albe.. ahaaaa. Dar sa stii ca parca am facut si din ala la cuptor si a fost ok. :D Deobicei cei de mancat sau placinta au niste seminte mai mari si cu coaja mai tare.
    Si noi am facut felinare in copilarie - tot in peioada aia (e ceva cu mortii.. si lumina).

    pupici :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E comestibil și cel furajer, dar nu este atâta de bun ca ceilalți. Semințele de la dovleacul de copt au coaja tare și sfărâmicioasă, se curăță greu.
      E legat de sărbătoarea morților dovleacul sculptat, aici la noi se ține ziua morților in 1 noiembrie, dar fiind zi lucrătoare noi mergem astăzi la cimitir.

      Ștergere
  5. Minunat dovleac. Abia din descriere am înțeles modul de realizare. Felicitări!

    RăspundețiȘtergere