26 octombrie 2023

Reflexii in oglinda - colecția de cutii de tablă

Am moștenit de la tatăl meu pasiunea de a colecționa. Nu am avut nici unul colecții de anvergură, să nu mă înțelegeți greșit. Mai degrabă o pasiune de a aduna tot felul de lucruri, vechi sau noi, nu are așa mare importanță. Am adunat tot felul, dar nu prea multe din fiecare. El mi-a deschis apetitul la 6 ani, când mi-a adus primul clasor și câteva plicuri cu timbre. Ani de zile a continuat să îmi aducă un plic săptămânal, apoi am cumpărat și eu după ce am crescut. Cred că până am terminat facultatea, după aceea am părăsit Clujul pentru un număr de ani iar în orașele mici nu se mai găseau plicuri cu timbre filatelice. 
Crescând, am inceput să adun diverse pe cont propriu, cam tot ce îmi atrăgea atenția. Cutiile de tablă sunt printre lucrurile care mi-au atras atenția, dar mult timp au fost inaccesibile. Aveam câteva in casă, două cutii identice în care a fost halva rusească sau bulgărească, dar eu eram prea mică să îmi amintesc de ea, apoi a dispărut din magazine. Este cea din ultima fotografie. Cutia mică verde cu mămăruțe o acea tata, cred că din copilăria lui. Cea verde de ceai a fost a bunicii soțului meu, cea roșie chinezească a fost a bunicii unei prietene. In rest, le-am primit cu conținut iar pe câteva le-am cumpărat din târgul de vechituri cu 1-2 lei.



 









Când vedeam pe vremuri în filme cutii de biscuiți mi se păreau foarte frumoase, acum in sfârșit se găsesc și la noi dar în mare parte sunt banale. In afară de cele prezentate mai am una dreptunghiulara la care nu am avut acces așa că nu apare aici și câteva pe care le-am luat cu biscuiți și le păstrez să le decorez fiindcă nu au nimic special.
Cutiuța cu balsam este acolo pentru scală, evident 😄
Postarea participă la rubrica Reflexii in oglinda găzduită de Carmen.




10 comentarii:

  1. Aaaa, cutie de aceea de halva am si eu, am adunat nasturi desperecheati in ea 😅
    Ce cutii frumoase! Toate sunt interesante! 🥰
    Si mie imi place sa colectionez miniaturi. Am parfumuri, chinezi, japonezi, obiecte casnice, animale soldati din arama, ceramica, vaze... Toate in mini 😁 Am 3 vitrine pline! Am colectionat si timbre si monede... Buna idee, ar trebui sa ne prezentam colectiile pe blog.
    Pupici. Noapte buna 😘🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu țin nasturi in cutia de halva, pot zice că nasturii sunt o altă colecție! O să încerc pe rând să prezint și alte colecții, ar mai fi câteva. Am și miniaturi și îmi sunt foarte dragi, dar sunt puține.

      Ștergere
  2. Buna halvaua din acea cutie...Imi place colectia ta. Si e tare bine ca le-ai pastrat.
    Intrebarea ce a rasarit inevitabil, s-or putea reconditiona, macar partial?
    Pupici si un final de saptamana minunat! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cutia roșie de ceai a fost recondiționată cat am putut, era complet neagră când am primit-o nu se mai vedea desenul. Se poate, dar dacă vrei doar recondiționare fără să le afectezi aspectul prea multe nu se pot face, nu in casă, evident.

      Ștergere
  3. Imi place colectia ta de cutii din tabla! 💕 Sunt deosebite! Ai unele foarte vechi si foarte faine! Cele noi, de "azi", chiar ca nu sunt cine stie ce interesante. Cele vechi aveau... personalitate. 😊 (am si eu cateva foarte vechi - una am reusit sa o reconditionez, de bine, de rau)
    Probabil ca sunt si azi unele sofisticate, "serie mica"/unicate dar... neavand acces la acestea... e ca si cum n-ar fi - pentru mine.
    Cutiile "mostenite" sunt intre peferatele mele! ❤
    Ce coincidenta. 😊 De la tata am si eu... placerea de a colectiona. El mi-a adus primul plic cu timbre, cand eram in scoala generala (nu sunt sigura in ce clasa, dar pana in a IV, inclusiv). Imi cumpara cate un plic, apoi imi dadea bani sa-mi cumpar eu - in drum spre scoala era un chiosc cu ziare/reviste si multe maruntisuri unde erau si plicuri cu timbre. Tot cu tata am fost si am cumparat primul meu clasor (acum imi pare rau ca l-am aruncat - mdeh, nu m-a "lovit" la timp pasiunea pentru "vechituri") 😊 Mai apoi, mama si-a facut un abonament la "Filatelia" din oras - pentru a avea eu timbre. 😊
    Noh! M-a luat valul amintirilor. 😊 Am ridicat capacele cutiilor pe care le-ai prezentat si cum amintirile tale nu puteau iesi cum ies pentru tine, au iesit ale mele. 😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi plac lucrurile vechi, îmi plac amintirile, așa că pentru mine este un lucru bun că stârnesc amintiri cutiile mele. Până la cutiile de ceai toate sunt noi, chiar dacă unele au depășit 10 ani vechime. Îmi plac mult cutiile de ceai Basilur, sunt trei sau patru variante dar eu numai pe aceasta o am. Am luat ceaiul numai pentru cutie, ceaiul nu am putut să îl beau fiindcă este foarte puternic aromatizat cu chimicale.
      Eu încă am toate clasoarele, mă bucur că le-am păstrat.

      Ștergere
  4. Vaiiii ce tare! Am si eu din cele cu halva (cred ca sunt 3 (2 sigur, una mai mare si una mai mica - erau cutiile cu nasturi / ate mici si ace, eu asa le-am cunoscut... daca au avut si halva, fusese mancata demult .. hahahaha). Cred ca am vazut si un favisan dar nu mai stiu pe unde. Imi place cele foarte vechi... ce patina au si ce interesante sunt!!
    Dar si primele - chiar deosebite. Am si eu ogramada de cutii de bomboane de metal. :D Macar cu cutiile sa ma aleg, hahahaha. Una chiar la indemana - am in ea masinute cars.. hahaha. Ah si am si una in forma de tren,primita anul trecut de la ai mei (Si una care e muzicala in forma de masinuta si una tot muzicala in forma de clopotel).

    Mi-a placut multmini colectia. 💗🤗

    RăspundețiȘtergere
  5. Cea mai veche este cea Favisan, este din perioada interbelică. Din păcate cineva a folosit-o recent sa bată ceva pe ea, am îndreptat-o dar vopseaua sărită nu o pot pune la loc.
    Se pare că toată lumea ține nasturi in cutiile de halva!
    Mă tentează și pe mine una in forma de tren, apar de Crăciun, dar turta dulce nu mă tentează deloc și am tot evitat să cumpăr. Mi-ar plăcea să văd și cutiile tale!

    RăspundețiȘtergere
  6. Si mie îmi plăceau cutiile de biscuiți din filme. Acum că am și eu cțteva am descoperit că nu-mi sunt tocmai comode să le folosesc. Păstrez în ele diverse chestii de craft. Dar ale mele nu au desene deosebite ca ale tale. Sunt banale după cum zici și tu.
    Unele din cutiile tale par a fi cutii de colecție!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Într-adevăr nu sunt comod de folosit, dar sunt frumoase! Bine, eu aici le-am prezentat doar pe cele frumoase (sau care mi se par mie frumoase). Iar cutiile de halva se foloseau pentru nasturi in vremea când nu se găsea nimic cu destinația expresă de depozitare, așa că nu conta comoditatea, conta utilitatea.

      Ștergere