12 iunie 2023

Iunie in grădină

 Au înflorit trandafirii in micuța mea grădină, e întrecere între ei care face flori mai frumoase. Pentru că nu am mai postat demult imagini din grădină, am un colaj cu fotografii făcute în 1 iunie și cele de sâmbătă, care nu sunt in colaj. S-a schimbat anotimpul de la un set de imagini la altul, a trecut primăvara și a venit vara. 



Trandafirii de mai jos sunt in mare parte înrădăcinați din crenguțe puse sub sticle de plastic. Doar cei galben, mov și portocaliu au fost cumpărați.








Îmi pare rău că astăzi fac exces de fotografii, dar nu pot încheia fără o cireașă 🍒 . S-au copt primele roade ale cireșului, încă nu chiar de fapt, mai au cam o săptămână. 





8 comentarii:

  1. Ce frumooos 🤗😍 am abut un cires barean, la vechea casa, fetele mele culegeau de la etajul unu, de pe geam 😅 Si venea mereu o veverita, la furat cirese 😁 am fotografiat o, este o postare cu titlul asta, pe undeva la mine 🍒
    Imi plac mult irisii 😍
    Sa te bucuri in fiecare zi de tot ce te inconjoara!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumos sa îți vină în grădină o hoțomană mică 😄. O sa caut, dar tu ai scris muuuult! Mulțumesc Carmen, nu te știu de mult, dar ești un model de cum sa trăiești frumos!

    RăspundețiȘtergere
  3. Superbe imaginile! Si irisi albi ii vad mai rar! Sa te bucuri din plin de minunile
    gradinii! Si de ciresele!
    Pupici si o saptamana frumoasa! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce flori frumoase! Cireșele mele au pierit toate din cauza vremii : foarte cald pe zi... foarte frig noaptea!
    O seară frumoasă să ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aici încă nu a fost foarte cald, au fost câteva zile calde și însorite dar atât. Acum e de-a dreptul frig și din nou ceață pe dealuri, deocamdată au rezistat sper să fie bine încă o săptămână.

      Ștergere
  5. Ahhh stiam pomisorul care face florile galbene (ceva chinezesc ? sau asiatic... nu? - am avut si noi in spatele blocului). Trandafirii sunt superbi. Irisii atat de diafani si ai si Mana Maicii Domnului - am si eu la balconul de la ghena :)).Stiu cum suna.. dar asa e. De la bucatarie asta vad.. cumva peretele de la camara e peretele din balconul ala :)). A pus Tati un grilaj si pe el se catara planta aceasta frumoasa. Sper sa infloreasca anul acesta - are flori albe si galbene.. Daca nu e f cald si are apa miroase in termeni prietenosi :). Cand eram mici varul nostru mai mare ne invatase sa bem nectarul florilor.. :)))).

    Auzi.. dar in al doilea colaj e tot acelasi cires? sau un altul?
    E superba poza cu cireasa - m-am tot uitat la ea si asa mult bine mi-a facut.. efectiv sa vad acel fruct atat de sanatos si frumos.. parca vibrand ....

    (ai levantica? sau mi s-a parut... hahahah)

    Puuup

    RăspundețiȘtergere
  6. Kerya japonica se numește planta cu flori galbene.
    Caprifoiul îl am de la blocul vecin, l-au toaletat că îl au sub formă de gard viu, am luat o crenguță și am pus-o în apă. A dat rădăcini repede și l-am ținut pe balcon in ghiveci aproape doi ani. Abia apoi l-am plantat in grădină, dar nici acolo nu se cațără, e o tufă lățită pe lângă casă, până va fi gata exteriorul. Știi că se numește honeysuckle? Există un motiv! Știu că se poate face dulceață, jeleu sau sirop din flori, când am mai multe o să încerc.
    Cireșul... ce ochișori ai tu! Sunt doi, cel din colaj e un soi mai timpuriu și a făcut și anul trecut câteva, cât să le gustăm. Cireașa mare e chiar de dimensiuni mari, e un cireș amar cumpărat anul trecut și acum face prima dată, încă nu sunt coapte suficient.
    Am și levănțică, trei tufe.

    RăspundețiȘtergere