22 iunie 2023

Reflexii în oglinda - ochii caselor

 Cred că știe toată lumea că în zona sașilor casele au ochi. Mie îmi place foarte mult stilul caselor săsești, îmi place toată zona in care s-au așezat ei de fapt, și natura și satele de acolo. Câțiva ani la rând am tot făcut vacante de 3-4 zile in Sibiu, de unde am explorat zona înconjurătoare. Mi-a plăcut și Sibiul, deși mă repet când spun că noi nu suntem turiști de oraș. In primul rând mi-a plăcut zona pietonala imensă in raport cu cea din Cluj, fiind vară am prins concerte în aer liber in Piața Mare, e curat fața de alte orașe de la noi. Soțul meu și cu mine chiar nu suntem fani ai ieșitului seara in oraș, eu cel puțin lucrez cu flux mare de oameni și e foarte obositor, când merg undeva nu vreau să mai văd mulțimi de oameni, dar spațiul din centrul Sibiului este suficient de mare să nu te simți înghesuit, nici măcar în plin sezon turistic. 


Scuzați introducerea imensă :) imaginea de mai sus este din camera pensiunii unde am avut cazarea. Zi și noapte clădirea vecină era cu ochii pe noi, pardon cu ochiul. Mi s-a părut atât de ciudat că a trebuit să fac o fotografie. Din păcate telefonul de atunci nu avea o cameră foto grozavă, așa că a ieșit ce se vede. 

In Sibiu am găsit cea mai bună înghețată pe care am mancat-o la noi in țară de mulți ani. Pe o stradă pietonală plină de restaurante sunt (sau cel puțin erau) foarte multe vitrine cu înghețată. Toate aveau 2-3 clienți, dar la una era o coadă foarte mare. Evident că m-am așezat la rând acolo, spre disperarea soțului, care insista sa mă duc în altă parte. Nu am vrut și bine am făcut, știau oamenii ăia de ce stau acolo. Seară de seară, de câte ori am fost in Sibiu am stat minim 20 de minute la coadă la înghețată. Două imagini din 2018: 






4 comentarii:

  1. Oftez... Sibiul meu drag 😍
    Frumos, ma bucur ca ai pomenit de "ochii Sibiului" ( geamurile acelea nu sunt tipicw sasesti, ci românesti).
    Pupici 😘🤗🌞

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu așa știam, mulțumesc pentru corectură. Oricum, doar in zona Sibiului se întâlnesc, poate de aceea unii le asociază cu sașii.

      Ștergere
  2. Sunt si la Brasov - ochi :D. Si mie imi plac. Ador casutele cu ochisori - sunt tare simpatice :D
    Imi place poza pe care ai facut-o - cu ochiul. Am fost si eu la Sibiu prin.. nu mai stiu 95 (ceva de gen) si atunci am facut o plimbarica scurta in centrul vechi. Mi-a placut. e frumos.

    Cu inghetata ... m-ai aranjat. Noroc ca nu mai mananc rece de multa vreme.. dar acum va trebui sa vad cum introduc o inghetata de fructe in meniu. Mai luna viitoare, sa termine ai mei cu ce s-au captusit. :)))
    puupici 💟

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Brasovul not friendly - doar l-am traversat de cateva ori si a fost un cosmar. Indicatoare care spun "Cluj - toate directiile" si tot asa. Asta in vremea cand nu te puteai baza nici pe telefon. Cred ca de-aia nu am vazut ochisorii.
      Inghetata... nu am ce-ti face, musai sa faci o inghetata. 😍

      Ștergere