29 iunie 2023

Mini-gradina in bol ceramic

 A fost odata ca niciodata un bol alb, simplu, care si-a facut dim plin datoria in bucatarie, peste 15 ani. Si-ar mai face-o si acum dar este din ceramica si ceramica in timp se fisureaza. Am observat asta in cel mai haios mod posibil, cand am pus in el ciocolata de menaj si am topit-o la microunde. Bolul "sangera" ciocolata dintr-o multime de fisuri marunte, prin care supa nu curgea si nu le observasem. Asa ca l-am ocolit, l-am tot dat la o parte, am asteptat o idee sa il pensionez cu glorie. Si ideea mi-a venit de dimineata, cand mergeam la serviciu: o mini-gradina. 


Bolul are 13 cm diametru, asa ca am cautat cateva lucrusoare maruntele pentru decor. Am lipit pe exterior trei din frunzele argintii de mai jos si o dantela din hartie, cumparate de ani buni din impuls, fara sa ma gandesc ce o sa fac cu ele, si nefolosite pana acum. 



Din cateva pietricele culese de pe o plaja din Grecia (o mini colectie pe care o pastrez intr-un borcan de-a dreptul antic care si-a pastrat si eticheta) am facut o alee mititica ce duce la o masuta dintr-un odorizant auto dezafectat (nu mai miroase deloc - a mirosit candva dar intr-o alta masina, nu a noastra  😍). Pe post de scaunel langa masa am amplasat un butucel dintr-o ramura taiata cine stie cand, care statea pe birou degeaba, iar pe acest scaunel improvizat s-a asezat sa se odihneasca o fetita draguta si vesela din ceramica si si-a lasat pe masa stropitoarea cu care a udat cele doua plantute proaspat plantate. Acum le vegheaza sa creasca mari. 




Mini-gradina a fost creata special pentru tema "fii creativ" a transformarilor creative, dar profit de faptul ca am obtinut o gramada de reflexii de la lumina serii si o inscriu si in rubrica reflexii in oglinda de pe blogul lui Carmen. 






7 comentarii:

  1. Un mini Paradis 🥰 Foarte frumoasa mini gradinita ta!
    Frumoase transformari! Felicitari 🤗

    RăspundețiȘtergere
  2. Câte reciclări în acest proiect minunat. Felicitări pentru realizare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, o să aibă și un update că mi-au mai venit idei aseară dar nu mai aveam nici timp nici lumină pentru fotografii.

      Ștergere
  3. Este superba. stii ca anul acesta am recuperat si eu la Mini Gradina tema :)). Dar tot am de gand sa fac una in genul acesta, cu plantute care cresc... :D.Sa vedem cand, in ce si cum :))). Deocamdata ma multumesc cu cea cu plantute uscate in care domneste „melcul”.
    Imi place tare mult dantela - se vede foatre fain pe marginea bolului si frunzele lipite il transforma cu totul!!
    Mi-a placut bucatica de lemn (am si eu pe pervaz cateva, in afara de cele doua din mini gradina.. le tot privesc deocamdata gandindu-ma „cat potential pot sa aiba!!” :)))).
    Fetita e adorbila. Cat de delicata - de stropitoare nici nu mai zic - tu si Micaela aveti miniaturi din acestea abslut fantastice (am si eu de la Micaela un degetar cu canisi si unul cu floricele, care seamana a ghiveci minuscul :D).
    Masuta arata chiar haios. Pietrele sunt foarte potrivite (am primit si eu o punguta cu cateva - inca nu am aflat de unde sunt.. daca sunt din Japonia.. sau, cred ca nici Tati nu mai stie, desi poate ma insel si stie :))).
    In cele din urma plantutele sunt adorabile.. ihihih. Sa ne mai arati poze cu ele! Tu cum intentioneza sa faci? le tunzi, le inmultesti, le lasi sa creasca si le pui ceva sa se sprijine?
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că îți place, o să ne facem colecție de mini grădini! Bucățica de lemn arată exact ca o buturuga așa că a fost perfectă. Miniaturile sunt din Oser, unde majoritatea mărfii e adusă din Anglia și Germania.
      Plăntuțele au u creștere lentă, cactusul va rămâne mic câțiva ani. Oricum este cu talie mică, îl las sa crească o vreme pe urmă îl curăț de pui. Cealaltă plantă o las sa acopere o zonă de câțiva cm și să atârne peste marginea bolului. Pe urmă o tund, da nu va fi anul ăsta.

      Ștergere
  4. Imi place mult-mult mica gradina. As vrea sa-mi fac si eu ceva in acest spirit pentru doua mici suculente. O combinatie de idei minunate. Multumesc pentru inspiratie.
    Bine te-am regasit! Pupici! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere