12 martie 2021

Frunze de vie - boluri din lut cu uscare la aer

 Imi place sa folosesc acest material, chiar daca nu lucrez prea des cu el. In toamna am lucrat aceste doua boluri pentru maruntisuri, vide-poche, folosind doua frunze de vita de vie. Sunt destul de mari in diametru, in jur de 15 cm, cat de subtiri am indraznit, adica vreo 2 mm ca vreau sa fie si rezistente. Am eu marota asta, sa ma tina lucrurile 100 de ani, si tot ce lucrez trebuie sa fie cat mai trainic, sa nu se dezmembreze. Din cauza asta cand lucrez cu materiale textile cos nu lipesc, si evit materialele care se degradeaza usor. 

Deeeci, reteta e asa: doua frunze proaspete, lut intins in foaie cu sucitorul, frunzele presate pe deasupra tot cu sucitorul sa se imprime bine conturul si nervurile, taiat pe conturul frunzei cu un cutit ascutit (partea asta pune nervii la incercare pentru ca au foarte multe neregularitati). Indepartat frunzele, dat forma cum doreste fiecare si sprijinit bolurile pe ceva care sa le mentina forma. Eu am folosit staniol in mai multe straturi si modelat in forma de cuibar :) Dupa uscare am slefuit marginile cu un smirghel fin si le-am vopsit. 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu