25 mai 2014

Lavender dream - crema handmade cu lavanda

Hotarat lucru, la mine totul este de inspiratie onirica... nu e chiar o intamplare, exista si pentru asta o explicatie :) 
Dar cremei mele ii trebuia un nume si mi s-a parut ca suna bine. Povesteam mai demult cum incerc sa elimin sau macar sa reduc cosmeticele chimizate (si aici intra si cele bio daca sunt din magazin), si bineinteles ca m-a tentat sa-mi fac singura o crema. Care sa aiba valente multiple, ca aveam o cutiuta pentru fata, un tub pentru ochi, un flacon mare pentru corp si inca un tub pentru maini. Asa am mai redus din aglomeratia din baie, ca in loc de patru cutii am una singura. Este a doua oara cand imi fac o crema singura, dar prima a avut doar unturi si uleiuri. A doua este mai speciala, pentru ca am dorit-o hidratanta si are si lichid in compozitie. 
Am plecat de la o reteta dintr-o carte mai veche, din 1990, pe care am adaptat-o la ingredientele din care doream sa-mi fac eu crema. Am o adevarata obsesie cu untul de cacao, eu am pielea de pe corp foarte uscata si nimic nu-mi face asa bine ca el, astfel incat este ingredientul de baza. 

Reteta originala era asa: cetaceum 20g, ceara 10g, ulei de migdale 50 ml, apa distilata 30 ml, tinctura benzoen 6-7 picaturi. 
In baie marina se fluidifica grasimile ajungandu-se pana la temperatura de 60 de grade Celsius. Separat se incalzeste apa distilata la aceeasi temperatura. Se adauga tinctura benzoe in apa si apoi se toarna in cantitati mici peste ingredientele grase, amestecand continuu, pana la racire. 

Reteta mea suna asa: unt de cacao topit 40ml, ulei de masine 40 ml, ulei de catina 10 ml, ceara 20 g, apa de trandafiri 30 ml, ulei esential de lavanda 7 picaturi. 
Dupa cum se vede am inlocuit cetaceumul care este solid cu unt de cacao, apa distilata cu apa de trandafiri, nu am mai folosit tinctura de benzoen care este un conservant si se poate inlocui la o adica cu vitamina E, si am pus putin ulei de catina si pentru proprietatile lui dar si pentru culoare. 
Mai jos se vad o parte din ingrediente: 



Untul de cacao asa l-am cumparat la punga, se vindea la kilogram. 
Ceara este cea dintr-o fotografie mai veche, nu am mai inclus-o in poza de grup: 



Am topit ceara mai intai pentru ca dureaza mai mult, apoi am urmat pasii de mai sus. Este important ca si uleiurile si solutia apoasa sa fie la aceeasi temperatura. Ceara se amesteca cu uleiurile apoi se toarna apa putin cate putin, nu invers. Uleiul esential se adauga la sfarsit, cand solutia incepe sa se raceasca. Si am obtinut o cutiuta cu crema minunat mirositoare: 


Este foarte potrivita pentru mine, care am tenul mixt cu piele uscata pe obraji si grasa in zona T. Culmea este ca imi provoaca mai putine puncte negre decat cremele de magazin speciale pentru tenul mixt. In timpul verii o folosesc pe frunte doar seara, cat a fost frig afara mergea si peste zi. 


4 comentarii:

  1. te felicit cu drag pentru initiativa...De mult imi doresc si eu sa fac asta...dar nu stiu de ce ma tot gandesc ca nu imi va iesi..daca stau s ama gandesc..ingredientele sunt naturale..ce ar putea s aiasa rau nu?De unde ai luat untul de cacao?

    RăspundețiȘtergere
  2. Dintr-un mall din Cluj. Singura problema este la incorporat apa, se poate taia. Daca te pricepi la maioneza in principiu ar trebui sa-ti iasa si crema. Dar poti incerca fara apa, si asa este foarte buna.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inseamna ca trebuie sa pasez mamei...ea imi face maioneza...:))
      Multumesc de raspuns.
      o seara frumoasa

      Ștergere
  3. super reteta! o sa o incerc si eu, doar sa gasesc alternativa la unt (ca am ten gras).

    RăspundețiȘtergere