18 iunie 2023

Salvam carti - Dora-Minodora

 Am vrut neaparat sa continui proiectul salvam carti si sa creez un personaj inspirat dintr-una din cartile preferate ale copilariei: Luna-Betiluna si Dora-Minodora in tara lui Peste-mamaliga-prapadeste.
Cand am vazut papusica asta la vechituri parca am vazut-o pe Dora-Minodora. Micuta, blonduta si plinuta! Dupa curatenie, calitatea articulatiilor si hainute pare noua-nouta, chiar daca parul ciudat ciopartit m-a indus in eroare. 
Dintr-un rest de matase i-am cusut o rochita, undeva in cuprinsul cartii cele doua papusele sunt descrise ca purtand rochii de voal. Nu stiu ce fel de matase este, poate fi si un voal mai gros, la un moment dat am primit o plasa imensa cu resturi de la o croitorie si nu cunosc prea bine materialele. Datorita "talentelor" mele la croitorie rochita a iesit mai lunga decat am vrut si cam stramta, dar atata am tot cusut si am desfacut ca nu am mai avut rabdare sa scot volanele ca sa o scurtez.  


Dupa cum mi se pare mie, rochita este din vremea charlestonului. Ghetulele sunt cele cu care a venit papusa, are piciorul cam mare si nu am nimic potrivit pentru ea. Daca mai asteptam sa ii fac si pantofi, sigur nu terminam azi. Nu promit, dar poate pana la finalul lunii primeste si incaltari noi, mai delicate. Pentru coafura zburlita i-am prins parul cu un elastic micut, dar ea avea o cordeluta albastra prinsa de cap pe laterale cu doua bucati de plastic. Nu am vrut sa tai plasticul, asa ca i-am lasat si cordeluta, data cat de pe spate se putea. 


Brosa cea minunata, marul discordiei, am facut-o din materialul de la o pereche de balerini. Am avut niste balerini aurii (pentru copii) care mi-au fost tare dragi, dar dupa cativa ani de purtare intensa s-a distrus talpa. Culmea, materialul lor a ramas intact, chiar daca nu este piele. Asa ca din materialul auriu (o imitatie de piele) am decupat brosa, am lipit-o pe fetru sa aiba tinuta si i-am pus un ac micut de brosa de 1 cm (desprins de pe o brosa mica metalica pe care am folosit-o in iarna la tabloul din bijuterii - acum ca l-am cautat vad ca de fapt este de acum doua ierni, nu am realizat ca a trecut atata de atunci - pe care l-am pastrat). Se vede mai jos ce am salvat de la unul din balerini. 






10 comentarii:

  1. Frumoasă păpușică ai creat. Chiar pare a fi exact personajul din carte. felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce inventiva esti! Si imi pare bine ca ai pastrat volanasele!
    Ce carticele dragalase erau! Acum unul din personaje a iesit la iveala!
    Felicitari! Pupici si spor la tot. Abia astept cand ma intorc, sa vad continuarile.❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt superbe cartile! Cu siguranta o sa mai fac niste elemente de recuzita.
      Volanele le-as fi atasat la loc, ideea era sa le desfac, sa scurtez din partea de bluza a rochiei (of ce exprimare!) si sa le reatasez, dar mi-ar fi luat prea mult timp.

      Ștergere
  3. Papusica ta pare coborata dintre filele cartii! Un personaj 3d 🥰 ce idee minunata!
    Totul este perfect lucrat! Felicitari 🤗

    Un start bun in noua saptamana 😘

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitări ! Papusica ta seamana cu personajul din cartea ta preferata! A iesit perfect!

    RăspundețiȘtergere
  5. Absolut MINUNATA!!!! Ce frumos ti-a iesit Dora Minodora!! :D Imi place tare mult rezultatul final - si cred ca i se potriveste perfect papusicii (numai cand te uiti la fata ei si zici ce e de acolo, din poveste). Ar fi super tare sa gasesti si o Luna de genul acesta :D.
    Si eu am niste balerinti cu cirese care au ramas fara talpa. Sper sa pot recupera materialul ca era tare dragut -stiu ca ii aveam pusi intr-o cutie ca sa incerc sa le fac alta talpa :))).
    Ce ma bucur ca ar reusit sa bifezi doua proiecte din carte.. sper sa reusesc si eu :D
    Pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că îți place! As vrea și eu să găsesc o Luna, dar șansele sunt mici.
      Cred că mai bine recuperezi materialul decât să faci altă talpă, eu una am incercat dar nu a ieșit nimic decent. Cu cireșe, sună foarte bine, e vremea lor. 🍒🍒🍒

      Ștergere