7 iunie 2023

Salvam carti - iunie - semn de carte

 A venit si vara, iar provocarile verzi au readus cartile in atentie. De ceva timp isi astepta cuminte randul o carte pe care si acum o iubesc la fel de mulr ca in copilarie: Luna Betiluna si Dora Minodora in tara lui Peste-Mamaliga-Prapadeste. Face parte dintr-o serie pentru copii care am vazut ca s-a reeditat recent, si ma bucur ca poate fi citita si apreciata si de copiii de acum. Cred ca este a treia carte din serie dar eu numai pe aceasta o am, am citit-o de zeci de ori, din ea am invatat denumirile pestilor din apele noastre si am ramas surprinsa ca este intr-o stare destul de buna pentru vechimea ei de 45 de ani si pentru gradul de utilizare. 


Cum cartea in sine arata destul de bine am hotarat sa ii fac un semn de carte asortat. Am vrut sa fac unul cu pestisori pe care sa ii colorez cu creioane colorate, dar mi-am amintit cautandu-le ca de cativa ani le-am dat unor copii. Am fost convinsa ca nu o sa mai folosesc creioane colorate vreodata dar se pare ca m-am inselat. Asa ca am regandit strategia si m-am dus la cutiile cu servetele. Am avut o bucata de carton ramasa dintr-o coala A4 din care am folosit un patrat, am taiat-o in doua pe lungime iar mai jos se vede doar o jumatate. Tot o jumatate am taiat dintr-un servetel cu scoici, am lipit servetelul pe carton si l-am lacuit. 



Iata si semnul de carte la datorie, exact melcii si scoicile lipseau din cartea cu pesti. Sa fiu sincera, apare si un melc in carte, dar semnul ii aduce cativa prieteni. 



3 comentarii:

  1. Cartea arata MINUNAT! A mea e mai sifonata, desi mai nou - din 84. Dar nu neaparat de citit, cat d evrmee - probabil am prins o editie mai slabuta calitativ, dar tot minunata e ... si ai vazut, are toate trei povestile de atunci in ea.
    Imi place tare mult semnul de carte. Ai avut o idee geniala. Se potriveste de minune!!
    Iti vine sa crezi ca am gasit cateva creioane din copilarie? :O. :)))) Le am intr-o cutie puse. :O.
    Ma bucur ca ai spart gheata :D.
    YUhuuu!!
    Pupici! :

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am spart gheața să pescuiesc la copcă 😄😄😄. Dintre cărțile mele am observat că în general cele din anii 80 s-au distrus cel mai tare, era perioada economiilor și a fost de proastă calitate hârtia. Și cerneala, dealtfel. Am câteva din ani 50-60 care arată mai bine, și vreo 3-3 din ultimul deceniu al secolului XIX care arată și mai bine.

      Ștergere
  2. Și eu am citit mult dar nu cunosc nici eu toate cărțile. Mulțumesc, așa m-am gândit și eu, că e potrivită o temă acvatică pentru semnul de carte.

    RăspundețiȘtergere