28 iunie 2024

Masinuta din cutii de chibrituri

 Incercand sa raspund provocarii de a salva carti lansata de Rux la inceputul acestei luni, am cautat carti din copilaria mea. Am gasit mai multe, dar am ramas deocamdata la aceasta carte primita ca premiu in clasa I. Este un mic almanah de fapt, din cate mi-am dat seama este almanahul revistei Arici Pogonici. Eu nu am cunoscut acea revista, am auzit doar despre ea, nu mai exista deja in copilaria mea. Chiar si acest almanah este cu un an mai in varsta decat mine. 




Cred ca a fost primul contact cu benzile desenate si dragoste la prima vedere, daca nu cumva erau si in revista Soimii patriei. Nu imi amintesc.


Cgiar daca in primele pagini apar fotografii, articole elogioase, poezii de slava pentru cei doi "eroi", le-am ignorat cu gratie intotdeauna, pentru ca restul almanahului se adreseaza cu adevarat copiilor. Copertile mi se par superb realizate, iar interiorul contine un amestec de povestiri, glume, sfaturi, chestionare, "stiati ca", ilustratii frumoase, benzi desenate, un strop de filatelie, idei de jocuri si jucarii de confectionat care m-a facut sa il recitesc de zeci de ori, cred ca stiam totul pe dinafara la un moment dat. Am recitit si acum o parte din el, v-am pus si voua cateva fragmente si m-am minunat cat de mult s-au indepartat cartile pentru copii actuale de vechile modele. Cu parere de rau, constat ca, de exemplu, sfaturile pentru excursie, adresate unor copii de scoala generala, acum i-ar ingrozi pe parinti (prea periculoase). Ei bine, noi faceam toate astea. 


Cartea este in stare destul de buna, ii lipseste o pagina care a fost taiata (nu imi amintesc absolut nimc) si are desprinse cateva pagini de la mijloc, de care inca nu am apucat sa ma ocup. M-am hotarat insa sa confectionez mica basculanta din cutii de chibrituri, o jucarie numai buna pentru Ocean. O vedeti cum s-a asezat pe scaunel si o studiaza. Imi amintesc ca am mai facut basculanta asta si in copilarie, dar acum a fost mai usor pentru ca am avut la indemana hartie dublu adeziva si un lipici bun, lucruri care pe atunci nu se gaseau.
Nici cutiile de chibrituri nu mai sunt ce au fost, asa ca basculanta are o alura usor diferita fata de model. Au alte proportii cutiile pe care le-am avut eu la indemana. Ca fapt divers, da cativa ani folosesc un aprinzator tip bricheta, dar am pastrat de-a lungul vremii cutiile golite si am facut diverse lucruri cu ele. 



Singura diferenta fata de model este ca am pus si doi nasturasi pe post de faruri. Si am folosit si o bucata de plastic pentru parbriz, niste liniute pe desen sugereaza asa ceva. Plasticul este de la ambalajul unor piese de-ale sotului, este dur si s-a potrivit perfect aici. Pentru ca am folosit aceasta bucatica de plastic, inscriu basculanta si la transformarile creative gazduite de Mihaela, tema "fii creativ".


2 comentarii:

  1. vaaai, eu cunosc Arici Pogonici, ce emotionant! Eu sunt nascuta in octombrie 1963 ☺
    Ce almanah frumos!
    Masinuta ta este deasemenea deosebit de reusita! Draguta idee!
    Sa ai un weekend cât mai placut!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte reușită basculanta! 😍 Pentru Ocean e o noutate atipica... Cred că se gândește cum ar fi sa se dea cu aceasta mașinuță. 😊
    Am "prins" Arici Pogonici! N-am cumpărat prea multe numere (acum îmi pare rău că nu am păstrat macar o revistă) 😊
    Foarte interesant almanahul! Practic, în copilărie trebuie sa învețe copiii una, alta - se spune că ce învățăm când suntem mici uităm mai greu...
    💗

    RăspundețiȘtergere