9 ianuarie 2024

Discuție despre îngerași

 De câte ori privesc ingerasele făcute de Rux, care sunt in mod clar fetițe, îmi amintesc o discuție între copilașii de la o grădiniță, surprinsă de educatoarea lor acum peste 20 de ani. Era în preajma Crăciunului, organizau serbarea și unii dintre ei aveau roluri de îngerași. Cu maximă seriozitate, de altfel la vârsta lor totul este cat se poate de serios, fetițele și băiețeii au început să se întrebe dacă îngerașii sunt fetițe sau băieței. Băiețeii spuneau că sigur sunt băieței, pentru că se numesc îngerași, nu ingerase. Dar fetițele au argumentat că trebuie să fie fetițe, pentru că poartă rochițe! 



14 comentarii:

  1. buna întrebare! Toti îngerasii au rochite si au parul lung, buclat!
    Parerea mea este ca îngerasii nu au gen, ei vin din Lumea în care nu conteaza ce esti /cine esti, conteaza doar ce aura porti, câta energie pozitiva ai si cât de mult poti sa ajuti... ❤️😘 Pupici si îmbratisari

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vorbesc din amintiri, dar cred că Rafael a desenat primul acest tip de îngerași.

      Ștergere
  2. Cred ca este foarte complicat sa explici copiilor multe lucruri. Uneori intrebarile lor pot fi uluitoare! Chiar nu stiu de ce, insa a fost o nedumerire pe care nu a am avut-o!
    Sunt minunate creatiile lui Rux! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar este complicat să le explici multe, iar uneori întrebările merg direct la țintă.
      Este superbă păpușica -ingeras.

      Ștergere
  3. Lumea copiilor este o lume foarte... serioasa, pe care adultii par sa n-o ia in serios, ca si cum ei n-au fost candva copii. 😊
    Interesanta... dilema. 😊 Hm. Sunt fetite sau sunt baieti, ingerasii?! 😊

    Fotografia e foarte vesela, lumioasa! ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Educatoarea le-a spus că toți copiii sunt îngerași, așa că sunt și fetițe și băieței

      Ștergere
  4. Exista si fetite si baietei ingerasi... baieteii poarta si ei rochite (asa cum purtau la gradi ... cei mici imbracati in bleu. :D eu am trecut la grupa cu portocaliu si albastru dar surioara mea a fost si la grupa cu bleu.. ).
    Am zis ca voi face si un baietel (voiam sa ii fac lui Tati...) Chiar ma gandeam cum sa ii fac frizura.
    Cu toate acestea.. nu am avut probleme de gen in copilarie... dar asta nu ma impiedica pe la 1 an jumate cam asa sa nu dorm de teama ca se poate intampla ceva in somn si sa vin cu de-ce uri din alea grele pe capul lui Buni :))))). Dra nu am avut nedumeriri in legatura cu ingerasii...

    Imi plac insa argumentele celor mici :))). Corect.
    pupici cu drag si salutari si ingerasei :D hihi (ce loc magic i-ai gasit :D)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că tu vorbești de uniforma de șoim, aia era portocaliu cu albastru, iar bleu era uniforma obișnuită, identică pentru toți copiii.
      Abia aștept să văd băiețelul!

      Ștergere
    2. da portocaliu albastru erau soimii. Cred a ci cu bleo erau gradinari? oricum grupa mica. stiu ca la sc primara era uniforma obisnuita si ea de pionier apoi de prin trimestrul 2 de la clasa a doua era festiva. Mie mi-au placut mult :)))))) De unifirme zic. :D

      Ștergere
    3. Și cu cea de șoim te îmbrăcai la ocazii, nu in fiecare zi, avea exact rolul uniformei de pionier.

      Ștergere
    4. Da? Eu am prind perioada cand puneai doar cravata la cea de soim si eventual palariuta la festivitati... in rest puteai sa le mai si omiti, dar cei doi ani numai cu uniforma de soim ne imbracam :O. Ce interesant :D

      Ștergere
  5. Ce simpatici copilașii! Atât de sinceri și inocenți!
    Mi-am amintit de o poveste pe care cred că ne-a spus-o profesorul de religie prin generală, oarecum tristă : ingerii sunt sufletele copiilor botezati care au murit îaninte de vârsta de 7 ani. Sufletele lor sunt pure si inocente, fără de păcat, astfel încât nu ajung nici în iad nici în rai ci devin ingeri păzitori.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela acestea sunt interpolări târzii, dar într-adevăr asemenea interpretări merg la suflet. De fapt în Biblie îngerii sunt numiți uneori bărbați, iar desenele cu îngerași copii au apărut în perioada Renasterii.

      Ștergere
  6. O adevarata dilema! Baieti sau fetite? Copilasii sunt niste drăgălasi! Imi plac foarte mult ingerasele facute de Rux.

    RăspundețiȘtergere