18 aprilie 2024

Reflexii in oglinda - înaintea furtunii

 Marti seara pe autostrada, gonind spre apus, cu furtuna Renata venind din fata, am facut niste fotografii interesante, zic eu, numai bune pentru reflexiile in oglinda gazduite de Carmen. Erau doua straturi de nori, unul la inaltimea normala a norilor, celalat foarte jos, se tarau peste dealurile din jur, maxim 200 de metri inaltime. Cei de sus se deplasau lent intr-o directie, cei de jos rapid in alta. Printre ei aparea soarele, stingher si palid. 



M-am obisnuit demult ca nu vede si camera ceea ce vede ochiul meu, dar in realitate cerul se vedea destul de diferit. Atmosfera era sumbra, asa cum apare si in fotografii, dar cerul era auriu in jurul soarelui. 

De atunci avem ploaie, vant si frig, de ploaie era nevoie ca nu a mai plouat cam de o luna, dar de frig ne puteam lipsi. Luni au fost 30 de grade, azi doar 4 la amiaza si anunta doua nopti foarte reci, cu 1 si 0 grade. 


10 comentarii:

  1. Am văzut si eu fenomenul pe care îl descrii, nu am putut să fac poze atunci, eram singură în mașină, dar știu despre ce vorbești. Doar că la mine nu era sinistru, era dimineata devreme si răsărea soarele, iar stratul de nori de jos era colorat în roz.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La tine cred că era o feerie! Aici se simțea apăsarea furtunii care a și început după ce am ajuns acasă.

      Ștergere
  2. Oh ce tare!!! Nici daca ne vorbeam nu ne nimeream azi cu norii :D. Si ce interesant fenomen. Foarte interesant.
    Asa... interesanta si chestia cu numele furtunilor :D Asa deci.
    Si aici a scazut brusc- dar nu chiar asa de tare (cel putin din ce zicea pe tel de la 30 la 15 - ziua). Ahhh si azi a fost un soi de furtuna din aia buna de stat si privit -cu nori negrii, dar placut. A gata si un blitz laun moment dat... cu o toba dar acum realizez ca doar o data..

    Imi place cum ai facut colajul final - ce interesant e :D. Si da stiu si eu cum e cu tel. Stii cand am pozat cerul portocaliu - inca nu imi vine sa cred ca am reusit. :)))

    Pup cu drag :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că norii au fost fenomenul săptămânii :)). Furtunile europene doar recent am auzit să aibă nume, până acum doar de uragane și furtuni tropicale știam. Cred că au devenit și ale noastre mai extinse și mai puternice.
      A fost foarte frig, și încă este. Miercuri și joi a plouat și a bătut vântul întruna, joi nu s-au depășit 4 grade la amiază. Ieri în drum spre casă pe o porțiune a bătut gheața, noroc că eram in autobuz. A și fulguit. Azi dimineață au fost 0 grade, ieri 1, încă vreo trei nopți o va ține așa. Dimineața a fost relativ senin și a căzut brumă groasă.

      Ștergere
  3. Pe aici a fost vant, a mai si plouat, insa nu exagerat. Norii cei gri si mai jos arata uneori tare amenintator. Imi plac pozele. Si sper totusi ca pomii sa reziste.
    Un weekend fain sa ai!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie îmi plac norii joși, și întotdeauna îmi amintesc de Eminescu ☁️
      Mai au de îndurat pomișorii, vom vedea.

      Ștergere
  4. Un fenomen foarte interesant ai descris!
    Jocul norilor - mai ales în timp de furtuna (și înainte/după) - e fascinant pentru mine. Îmi place atmosfera in imaginile pe care le-ai surprins. 😍 Îmi pot imagina cum a fost in realitate!

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte interesante fotografiile tale... Parca sunt desprinse dintr un film SF 🤗
    La noi, dupa ce o saptamana am avut temperaturi de vara (30°C) saptamana trecuta a revenit iarna! Noptile sunt cu temperaturi sub zero grade iar zilele cand ploua, cand lapovita, cand e soare si vânt.... O nebunie!
    Saptamana viitoare urmeaza si mai rsu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Soțul meu a zis că în fotografiile de jos parcă am surprins un OZN.
      Vremea exact așa este și aici, vineri a bătut gheața în timp ce mergeam spre casă.

      Ștergere