24 martie 2023

Gradina la sfârșit de martie

 Sa nu va așteptați la mare lucru, am o grădină nu prea mare și nu locuim acolo, așa că nu cultivăm mare lucru. Deocamdată, clima fiind destul de rece in apropiere de Cluj, au început să înflorească florile de primăvară cu bulbi. Majoritatea sunt mutate acolo din gradina părinților, deci sunt soiuri vechi, rustice. Mai am și lalele din bulbi cumpărați acum doi ani, sunt curioasa dacă rămân la fel de frumoase sau regresează calitatea florilor. Spun asta pentru că am zambile primite anii trecuți de 8 martie, și doar una mai are inflorescența bogată. La celelalte florile s-au împuținat pe o tijă, arată ca și cele pe care le am de zeci de ani. 


Cam atât am înflorit, o singură tufă de narcise a îndrăznit să înflorească, cele galbene cu floarea bătută sunt cele mai timpurii. Am și câțiva pomișori plantați de un an - doi, încă nu  s-au deschis mugurii și sper sa mai aștepte având în vedere că se anunță îngheț in următoarele săptămâni.

9 comentarii:

  1. Ce zambile frumoase ai!!! Sa stii ca, de exemplu ca cea roz, nu am mai vazut d etare mult!
    Zambilele astea de la magazine asa batute (si chimizate, ca sa reziste, intre noi fie vorba) sunt frumoase - posibil, daca infloresc anul urmator, sa ma bucur si eu de ele - ca asa nu le suport, dar... mie imi plac tot mai mult zambilele pe care le stiam in copilarie. Asa ca aceastea din gradina ta!

    Narcisa este superba. Ador narcisele :D.
    Si primulele sunt tare frumoase si vad ca au si un vizitator :)).
    Pupici cu drag! E tare frumos in gradinita ta!! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai am și alte soiuri de narcise, te țin la curent când înfloresc :)
      Și mie îmi plac florile de pe vremuri, sunt nepretențioase și frumoase.

      Ștergere
  2. Ba este mare lucru! Arata frumos colorate si vioaie!
    Sa te bucuri cat mai mult timp de ele!
    Pupici si weekend placut!😘❤️

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt florile de primăvară. Să te burui de fiecare în parte.
    E atât de drăgălașă acea gâză mică pe florile de primulă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. trebuia să fie „Sunt minunate florile de primăvară”. Se pare că sunt atât de obosită ca am început să mănânc cuvinte nu litere.
      Noapte bună!

      Ștergere
    2. Da, era o albinuta acolo, avea treaba si nu baga pe nimeni in seama! Cu oboseala... din pacate te inteleg perfect, pare starea normala mai nou.

      Ștergere
  4. Sunt frumoase! Ca niste zambete de copil sunt! Sa infloreasca - si sa dea rod, dupa caz 😊 - tot ce ati plantat in gradina! ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Diana, sunt micute dar mie imi sunt foarte dragi.

      Ștergere