7 martie 2023

Mini-ghiveci din cutie de conserva

Transformarile creative ale lunii martie presupun refolosirea cutiilor metalice. Pentru prima tema am ales o cutie de la o conserva de peste care astepta de vreo cativa ani intr-o punga. Mai sunt cateva pe acolo, dar mai sunt inca trei teme pana la sfarsitul lunii. 

Am folosit cutia, patru dopuri de la cutii de lapte si un bat pentru frigarui. Cat pe ce sa ratez fotografierea cutiei, mi-am amintit dupa ce era partial manjita cu vopsea 😂. Proiectul a fost destul de simplu, am vopsit cutia cu acrilice si am sigilat vopseaua cu ceara alba, am lipit dopurile, am umplut cutiuta cu pamant si am plantat suculente si cactusi miniaturali. Am reusit sa ma intep in cactusi, am decorat cu cateva pietricele si scoici mici-mititele si am montat un... maner, nu gasesc cuvantul potrivit se pare. E doar pentru decor, rotile oricum nu se invart. 






11 comentarii:

  1. Vai cat este de tare!!!!! Sa stii ca si oe mine ma tenta sa atentez la cutiile alor mei de conserve. Culmea e ca eu le-am luat - au fost si scumpe (ceva mai natural si cu pret pe masura). Le tot bateam apropouri dar nu dau semne sa le atace ... Of!
    In primul rand, sa nu uit: cum ai sigilat cu ceara?😅 si... ce fel de ceara... stiu ca vazusem ca se poate folosi ceara de la pastilele de lumanari ca sa faci incaltari impermeabile. e cam acelasi lucru? Acolo frecau materialul cu pastila aceea...

    Geniala idee ai avut. Imi place si culoarea aleasa (are si patina). Initial m-am intrebat (inainte sa citesc si sa apropii imaginea) daca e rugina :)))) Adica nu stiu imi dadea senzatia de patina vremii - un mic carucior din gradina. Foarte realist.

    Si eu am in proiect ceva asemanator pentru tema fii creativ, asa ca sper ca pana atunci sa reusesc sa prind ceva plantute (din ce mai am), sa fac rost de ce mai am nevoie..
    felicitari pentru idee si executie!! E adorabil!
    Pup! 🌸

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că îți place! Arată a rugina, dar vopsea nuanță siena tamponata pe deasupra cu vopsea albă. Ceara e tot albă și mai adaugă un strat cu aspect de vechi.
      Ceara este de la Hornbach specială pentru sigilarea vopselelor pe bază de apă. Se folosește în loc de lac, dar din păcate miroase puternic a petrol. Petrolul e folosit pentru a face ceara mai moale. Nu cred că ar merge lumânările, sunt din parafina nu din ceară și sunt cam dure, cred că ar zgâria. Evident că poți încerca, dar undeva sa nu îți pară rău dacă se strică. Dacă zgârie, nu mai prinde altă vopsea pe deasupra.

      Ștergere
    2. Ahhhhh. Am inteles. Foarte fain ti-au iesit.
      Ceara din aceea... brrrr stai ca mi-am amintit ca s-a folosit ceva de gen in combinatie vopsea stucco venezziano si a iesit o minunatie in baie de nu am intrat 2 ani acolo de miros 😂😒. Trebuia sa fie tencuiala si sa nu miroasa dar nah.. la noi la magazine nu se face dif intre produse.

      Eh.. speram si eu.. :))))) oricum nu mai am nici pastile (ultimele luate de parinti chiar mirosau destul de nasol. Acelea pe care le-am avut in 2017 nu miroseau urat si chiar le suportam.

      Te pup si iti multumesc pentru detalii :)

      Ștergere
  2. Doamne ce frumos e! O idee excelentă de ghiveci pentru cactuși și plante suculente. Îmi place cum a ieșit!

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar ai imaginatie cu o astfel de cutiuta. Pentru mici suculente sau cactusei e tare
    simpatica cutiuta! Nu mai auzisem de vopsea cu ceara. Mereu avem de invatat!
    Felicitari pentru proiect!
    Si La Multi Ani de 8 Martie! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E varianta in miniatura a carutei cu flori de gradina!
      Multumesc!

      Ștergere
  4. E adorabila mini-caruta de gradina! ❤ Miniaturile, in general, cele ca aceasta (cu plante), in special, imi "activeaza" fel si fel de secvente cu spiridusi! 😊
    Felicitari! 💐

    RăspundețiȘtergere
  5. WOW! E atat de frumos acest mini căruț pentru cactuși!
    As vrea să aflu mai multe depre sigilarea cu ceara albă. Ce inseamna? Cum faci?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dupa ce se usuca vopseaua se aplica ceara cu o carpa, se lasa sa se usuce si se lustruieste putin tot cu carpa. Arata, miroase si se comporta ca si crema clasica de ghete, aia veche care aplica cu o carpa. Lasa un strat vag alb neuniform (este si ceara neagra) si e folosita pentru aspectul shabby chic de multe ori. Sigileaza vopseaua acrilica fara a mai fi nevoie sa o lacuiesti, aspectul este mai discret dar rezistenta mai mica. Se foloseste pentru obiecte care nu sunt atinse zilnic. Cam asta stiu eu, nu prea multe de fapt dar nici nu am gasit multe informatii pe internet.

      Ștergere