12 martie 2023

Un personaj prinde contur - Craiasa zapezii

A aparut si personajul din cadrul proiectului  salvam papusi lansat de Rux.

Personajul nu a fost greu de gasit, pentru ca nu aveam multe carti la indemana. Cartile copilariei mele sunt in casa copilariei mele, si ajung acolo doar la sfarsitul saptamanii urmatoare. Aveam la mine basmele lui Andersen, intr-o carte din 1978 care poarta chiar numele acestei povesti: Craiasa zapezii. Cu mana pe inima pot spune ca a fost una din povestile mele preferate, chiar daca au mai fost multe altele pe langa. Stiu ca nu este tocmai un personaj pozitiv, dar de ce, de ne-ce m-a fascinat de mica. 


Am ales o alta papusa, nu mesagerul, pentru ca mie una Codruta mi se pare prea delicata pentru acest rol. I s-ar fi potrivit sa fie Gretchen... dar eu am ales regina. I-am facut hainutele de la zero dintr-un rest de dantela elastica si cateva bucati ramase de la croitul unor perdele (nu ale mele). Le am de atat de mult timp ca nici nu mai stiu de cand si de la cine. Am croit o bluza fara maneci din dantela (e frig la Polul Nord dar Craiasa zapezii nu simte frigul) si  o fusta incretita din doua straturi diferite care se inchide cu o panglica. I-am facut si o pelerina din organza mov, o nuanta de mov parca da o nota mai rece albului 😊. Are si sandale (v-am zis ca nu simte frigul) dar nu se vad de sub fusta. Bijuteriile argintii le avea papusa, numai bine ca se potrivesc la tema. 


Am fotografiat-o pe fundalul vartejurilor unei furtuni de zapada intr-o noapte intunecata, specialitatea ei, povestea ne spune ca apare acolo unde zapada este mai deasa (paturica mea care imi este foarte draga). Personajul a prins contur, abia asteapta sa isi intre in rol si sa se infiripe o poveste.


Nu va uitati la aspectul cartii, am primit-o la 5 ani si a fost citita de nenumarate ori, pentru ca toate povestile din ea mi-au placut la nebunie. Cred ca a fost si imprumutata, mai demult imprumutam multe carti dar de o vreme uita sa se intoarca acasa asa ca am renuntat la acest sport. 


6 comentarii:

  1. Weeeee!! Craiasa Zapezii a ta a spart Gheata :D (hihihi).
    Cartea arata foarte bine - eu am fost un pic uimita sa vad cum arata cateva dintre carticelele mele... si vorba aceea, au fost in biblioteca - nu ma asteptam sa fie asa afectate, deci, na timpul). Apropo - vezi ca in vara vom mai avea trei teme cu carti, asa ca poate iti mai alegi cateva sa ai la indemana :D.
    Craiasa ta este absolut superba - i se potriveste rolul papusii alese si costumatia este foarte reusita!
    Chiar ca parca e de acolo - ochii parca stralucesc cumva anume!
    Ma bucur tare mult. :D
    felicitari!! :* si abia asteptam sa continue aventura :)
    Puuup 🌸

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că îți place, cam două ore am croit și cusut la ținuta ei. Timpul nu iartă nimic, nici măcar pe noi! Am o mulțime de cărți, o sa caut din timp.
      Crăiasa zăpezii, spargatoarea de gheață, suna bine!

      Ștergere
  2. Imi place Craiasa Zapezii! Ai lucrat hainute minunate pentru ea! Imi place si combinatia de culori!

    Despre cartile care arata astfel "se spune" ca sunt iubite. 😊
    Felicitari! Si spor la cele ce vrei sa le faci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Diana, un raspuns intarziat ca nu m-am simtit bine in ultimul timp, Iti multumesc, ma bucur ca iti place! Ai dreptate cu cartile, am unele din aceeasi colectie si cu aceeasi vechime care arata foarte bine pentru ca... nu mi-au trezit interesul.

      Ștergere
  3. Minunata Craiasă a Zăpezii. Cred că multora din noi ne-a plăcut personajul chiar dacă este unul negativ. Și o carte tare frumoasă. Mi-a plăcut această serie de cărti, chiar daca acu mai am doar Nada Florilor și Palatul de clestar din ea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, personajul este fascinant si povestea frumoasa dar am impresia ca acum a cam cazut in uitare.

      Ștergere