4 martie 2023

Mini-martisoare un pic mai altfel

 Ahhh de cand astepta Codruta sa inceapa aventura provocarilor verzi! Asa ca prima tema Martie - Martisor - Luna iubirii nu a gasit-o nepregatita. Avea deja intr-un sertar materiale pentru martisor (doua gheme minuscule, resturi de la alte proiecte si o sarma invelita in plastic de la o masca din vremea de trista amintire a pandemiei). 

A alaturat cele doua fire colorate in rosu si alb si le-a infasurat in jurul sarmei, si a obtinut o bratara. Era bine dar nu suficient de bine, vroia ceva mai original, asa ca a luat alte fire, le-a impletit in trei si le-a lipit pe sarma plasticata si si-a facut o cordeluta. 


Cum nu o vedeti? Stati ca v-o arat acum!


Apoi s-a asezat linistita pe canapea, cerand mai multe fotografii. Din toate unghiurile, sa se vada bine accesoriile! Fire practica, Codruta s-a gandit ca o bratara si o cordeluta vor fi utile pe tot parcursul anului si vor fi purtate de multe ori, nu doar cateva zile. Intre doua flashuri eu i-am povestit despre martisoarele copilariei mele. 




Candva pe la 10 ani, noi, cele 14 fete din clasa am facut o "sedinta" si am hotarat ca din acel an atata timp cat vom fi colege sa ne daruim martisoare. Fiecare tuturor. Pentru ca nici atunci nu era foarte accesibil sa cumperi atatea martisoare si nu toate si-ar fi permis, martisorul putea fi creat de noi, desenat sau confectionat din orice maruntisuri sau resturi aveam la indemana. Importanta era bucatica de hartie cu un mesaj scris pe ea (mesajul scris de mana era obligatoriu atunci, martisoarele erau mult mai personale decat acum, erau chiar mici poezioare care se scriau pe mini-felicitarile care de obicei insoteau martisorul. Si era si ceva munca, snurul se cumpara separat, trebuia facuta fundita si legat de martisor. Pana la urma nu toata lumea a participat, dar inca am cutia in care am pastrat de atunci cateva zeci de martisoare cu mesajele si semnaturile colegelor mele. De cate ori o deschid simt parfumul acelor primaveri inzapezite si aud vocile vesele ale fetitelor care abia asteptau sa daruiasca si sa primeasca acele bucatele de hartie. Da, aveam si baieti in clasa, dar ei erau in lumea lor, nici nu se gandeau la martisoare 😊

Codruta m-a ascultat cuminte, a retinut ideea de a refolosi ceea ce ai prin casa pentru a confectiona un martisor, de altfel asta a facut si ea nu? si a hotarat ca va propune si ea ideea prietenelor ei. Sa nu neglijam trecutul, putem invata si de acolo lucruri valoroase, mi-a spus incantata.

11 comentarii:

  1. In primul rand imi place ora la care ai postat : 22:22 :D 22 e numarul meu preferat :)))
    Si am zis sa nu uit, ca mi-a sarit in ochi cand sa raspund.
    De fapt inceputul initial era ca mi se pare foarte tare amintirea ta!!! Ce minunat sa faceti asa un plan si ce frumos ca mai ai amintirile. :) Si eu pastrez martisoarele cu drag!
    Imi place mult ce i-ai pregatit Codrutei si i-am admirat noul look (mi se pare mie, sau are si oja in ton cu rochita :O ?). Cata migala - si rezultatul pe masura! Felicitari :D

    Pup cu drag 🌸

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa ghicesc, născută pe 22?
    Ce a depins de mine am păstrat, s-au și aruncat/dat destule lucruri pe care as fi vrut să le păstrez.
    Codruța a venit cu unghiile date cu oja albastră, așa am lăsat-o că îmi place și mie oja albastră.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, da :)). Pe 22.
      II sta bine :D si mie imi placea, dar daca stau sa ma gandesc bine, oja albastra de la Miss Sporty este unul dintre posibilele motive pentru care am acum probleme.. :) Asa ca doar admir ce tine de acest domeniu. :))
      Pupic

      Ștergere
  3. Ce frumoase amintiri despre astfel de cercuri de prietenii in scoala. Iar Codruta a avut ce invata! Iar cordeluta si bratarica sunt frumusele foc. O sa le poarte cu placere, cu siguranta!
    O saptamana minunata!💖😙

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Suzana! Da, e o amintire frumoasa. De altfel am multe amintiri frumoase cu clasa din scoala generala, e meritul invatatoarei ca ne-a apropiat.

      Ștergere
  4. Frumoase mărțișoarele Codruței. Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  5. Frumoase amintiri, la fel și mărțișoarele messagerului tău, Codruța! Zi frumoasă să ai!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cu amintirea ta ai deschis usile "dulapului" in care pastrez unele amintiri legate de scoala si de martisoare. Citind randurile tale am derulat - pe repede inainte - cateva secvente faine. 😊 (si eu am colectie cu martisoarele primite - in legatra cu unele imi amintesc amanunte, in legatura cu altele... nimic sau mai nimic, dar tot mi-s dragi) 😊

    Imi place tare de Codruta cea dulcica si ochioasa, relaxata pe canapea din piele - cu si fara cordeluta si bratara. 😊 Sunt frumoase bratara si cordeluta in miniatura.
    Felicitari! 💐 Si spor la lucru in continuare! 😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu am unele de care nu imi amintesc nimic, altele deschid usile amintirilor. Imi place sa le privesc mai ales pe cele vechi, care sunt foarte diferite de cele de acum. Sunt la propriu dintr-o alta lume

      Ștergere