7 martie 2024

Reflexii în oglindă - malurile Someșului

 Așa arată malurile Someșului in centrul orașului, lângă Cluj Arena, in lumina unei dimineți de iarnă (acum vreo trei săptămâni, am tot vrut să fac fotografii și din alt unghi dar nu am mai ajuns acolo pe lumina potrivită, ba a plouat, ba a nins, apoi a crescut ziua. Ce mi-a plăcut de fapt a fost culoarea luminii în acel moment al răsăritului. Despre Someș și întreținerea lui... prefer să mă abțin.




De malul apei nu m-am putut apropia din cauza pantei și a bălăriilor, este jos o alee proaspăt betonată cu rol de promenadă, scopul a fost să copieze amenajările din Oradea, dar de unde stăteam eu nu am identificat nici un acces la acea alee.

Postarea participă la jocul Reflexii în oglindă găzduit de Carmen

Fotografii din arhiva personală.

7 comentarii:

  1. Am mai pomenit noi candva despre amenajarea raurilor si spuneai ca precis nici in Germania nu a fost pana de curand asa frumos. Trebue sa iti spun ca de cand locuiesc eu aici, de 24 de ani, totdeauna a fost foarte curat. Toate raurile sunt bogate in peste, alge (algele exista doar in apele curate), pasari specifice... Ceea ce zic eu ca nu imi place este ca toate promenadelevpe marginea raurilor au si piste de bicicleta... Biciclistii sunt in general vitezomani ( majoritatea au motoare electrice, nu dau ei din pedale) si noi daca iesim sa ne plimbam, il avem pe Leo cu noi si esre fiarte stressant sa te retragi la timp din fata biciclistilir! Nu mai este o plimbare de placere. Din acest motiv, cautam locuri devplimbare neamenajate... mai asa, doar cu poteci, ca sa nu ne intersectam cu biciclistii. Sunt destule si astfel de locuri, mai ales pe marginea lacurilor.
    Problema cu lacurile este alta, mai grava. Din cauza caldurilor prelungite, in apa mai joasa, deci la maluri, se formeaza alge negre. Acestea emana o substanta toxica care poate fi absorbita prin piele si la adulti nu se resimte, insa la copii si animale poate fi o intoxicatie mortala. Au fost cazuri... Deci?!? Greu peste tot! 😬
    Avem totusi cateva locuri frumoase, verificate bine, unde obisnuim sa mergem. ☀️👍🏻

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă bine îmi amintesc, ziceam că și Occidentul a traversat o perioadă mai puțin înverzită, cu mai multe betoane. Dar asta acum 40-50 de ani. De curățenie în Germania nu m-am îndoit niciodată, am și scris ceva in acest sens la Rux, legat de castelul Bran, care este administrat de o familie germană.

      Ștergere
    2. Te pup 🤗😘 noapte buna

      Ștergere
  2. Tot mai sper ca zona va deveni captivant de frumoasa, chiar daca in poze arata totusi deosebit. Am descoperit si prin B. treceri de pietoni spre niciunde, asa ca nu ma surpride ceea ce ai spus.
    La Multi Ani de 8 Martie, draga Pompilia! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce lumini frumoase ai surprins!! Hmm mi-ai dat o idee.. mi-am amintit ca am niste poze dragute salvate - sunt facute asta toamna, dar reflexiile sunt deosebite. Evident nu sunt facute de mine.. cred ca le voi rezerva luna aceasta o zi la reflexii :)
    Pup cu drag

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lumina m-a placut si mie, doar cateva minute a durat lumina asta mov la crapatul zorilor, doar cateva zile am ajuns acolo exact pe lumina asta.
      Astept sa vad reflexiile tale!

      Ștergere