11 martie 2024

Rochiță croșetată pentru Ocean

 Micuța Ocean avea o problemă: nu avea hăinuțe de primăvară. Abia ce le primise pe cele de iarnă, de fapt. Dar primăvara timpurie ne-a luat prin surprindere și pentru că în grădini a înflorit ciuboțica cucului m-am inspirat din nuanțele de roz și am croșetat o rochiță. Și nu cred că mă apucam de fapt dacă nu era Rux inspirată să ne lanseze o provocare cu tema Primăvara.


Rochița a fost croșetată dintr-un ghemuleț de bumbac roz și i-am făcut o bordură galbenă cu cotton perle știți voi din stocul arhaic. Ghemulețe de cotton perle am de când eram în școala generală și coseam in cruciulițe la lucru manual. Școlile de la sate nu aveau mașini de cusut, așa că noi coseam pe etamină și tricotăm. Iar mai jos se vede și croșeta cu care am lucrat, a fost a bunicii materne, ea era pasionată de lucrul manual. La vremea ei era și o necesitate, dar îi și plăcea. Cu croșeta asta am învățat eu sa fac dantelă, am și eu câteva ale mele, dar după ce ea a plecat dintre noi, destul de devreme, am primit-o eu, așa cum și-a dorit. Sunt singura din trei nepoate care a moștenit pasiunea ei. Mânerul este din lemn de soc și a fost pus de tatăl meu acum 50 de ani aproximativ, dar croșeta este mult mai veche. 


Ocean are și ea o păpușică mică și ea îmbrăcată de primăvară, așa că a ținut neapărat să se fotografieze împreună. Era să uit de ghetuțe, dar a avut grijă Ocean să își întindă picioarele în cadru: încălțări moi și comode din fetru, cu câte o perluta verde deschis în vârf. Am cusut intenționat cu ață maro, să se vadă cusătura.



4 comentarii:

  1. Frumoasa pasiunea asta si cred ca modelul de croseta il manuiesti mai usor.
    Arata minunat rochita crosetata. Cred ca este foarte multumita Ocean.
    Felicitari pentru noua minune.
    ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Croșeta este mai ușor de folosit decât andrelele, și rezultatul este in general mai spectaculos. Și eu sunt mulțumită de rochiță:)

      Ștergere
  2. SUPERBA!!
    Sa nu uit - mai am si eu inca vreo 2 crosete de la Buni (aveam vreo 3 dar mi-au pierdut Mami sau Ralu una.. culmea e ca in casa :)). A disparut cu totul si banuiesc ca ar fi cazut intr-o canapea (desi am cautat) care nu mai e.
    Imi place mult manerul - se lucreaza mult mai greu fara asa ceva. eu la a mea i-am improvizat dintr-un pix ceva :))). ca nu mai puteam efectiv sa crosetez...

    Rochita este superba. M-am uitat dupa floare ca sa vad exact care este (am realizat ca avem si noi o varianta salbatica, probabil, galbena mare si care se deschide ziua).
    Imi place mult modelul de jos - stiu ca am lucrat si eu la un moment dat asa ceva la o vestuta. Am si uitat de atunci :).
    Pantofiorii sunt superbi - si stiu ce migalosi pot i - mai ales ca stiu si cat e de micuta Ocean :).
    Chiar va trebui sa ajung la cutiuta unde e a mea. :D Poate la vara sa se iveasca o ocazie... momentan nu prea vad sanse :)).
    Felicitari pentru Primavara voastra!!! si la cat mai multe portite de timp pentru proiecte de acest gen :).
    Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi pare rau ca ai pierdut una, dar bine ca mai ai, sunt amintiri nepretuite. De cate ori o iau in mana parca o iau de mana pe bunica.
      Culmea este ca acum am gasit si o fotografie cu floarea, am tot cautat dar nu am gasit la timp. in sfarsit i-am facut si o rochita de scos in lume. Sa stii ca la pantofi m-am inspirat din modelele de cipici crosetati pentru adulti, nu a fost foarte dificil.

      Ștergere