31 august 2024

Zar din carton

 Pentru articolul de la provocările verzi am ales cu greu o carte de activități, nu mă puteam hotărî. In cele din urmă m-am decis la cartea Jocuri, jucării, de același N. Nobilescu. De data aceasta o carte fără text, una dintre preferatele mele in copilărie.

Cartea nu arată rău deloc, așa că nu avut ce să îi fac, dar m-am întors pentru scurt timp in copilărie și am confecționat (din nou) una dintre jucăriile propuse. Cândva le-am făcut pe toate,  dar cartea arată bine totuși pentru că fiind o carte de colorat nu a trecut prin mai multe mâini. Cărțile mele au fost citite de mulți copii, am împrumutat cu drag cărți pentru că am considerat că sunt făcute să fie citite, așa că au ajuns să arate destul de rău. Am renunțat să mai împrumut de o vreme, după ce unele nu le-am mai primit niciodată înapoi, altele după un an doi și multe insistente, iar câteva au fost distruse.

Daaaa sa trecem la lucruri mai vesele, Ocean a venit repede să ia în primire cubul construit după modelul din carte și s-a instalat cu el pe scaunul verde pliant. Am intrebat-o de ce nu stă pe scaunul făcut ieri din dopul de șampanie, și cică ar fi prea mic pentru ea 🤣🤣🤣. Lasă că este bun acesta, stă cu picioarele atârnând! 


 





Recunoașteți porumbelul? Se pare că de aici am luat modelul, dar nu îmi mai aminteam. 



M-am hotărât să fac zarul, așa că am copiat mai întâi imaginea pe o coală subțire, am decupat-o și am transferat-o pe un carton alb lucios, din cutia ultimului telefon cumpărat. Am colorat cu carioci și creioane colorate, apoi am lipit zarul, ocazie cu care am văzut că nu iese tocmai un cub. Dar l-am lăsat așa, pentru autenticitate 🤣🤣🤣





7 comentarii:

  1. Ai vaut niște cărți minunate în copilărie. Cred că aș fi fost în al nouălea cer cu astfel de cărți. Cuburi am făcut multe în școala generală, și paralelipipede. Devenisem un mic expert în crearea lor. Cred că sora mea mai are niște cutiuțe cu amintiri realizate de mine după acest model.
    Felicitări penru realizare si păstrarea acestor cărți!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar am avut carti frumoase, si pe majoritatea le mai am.
      Mai faceam si eu uneori cuburi, dar nu aveam carton de calitate, nu gaseai pe atunci aproape nimic. Ambalaje ioc, nici nu prea aveai de la ce ca nu se cumpara mare lucru (inainte de 1990) si singurul tip de caton din librarii era moale. Geometria, mai ales cea in spatiu, este singura parte care m-a atras din matematica. Dar nu pana acolo incat sa rezolv probleme de bunavoie 🤣

      Ștergere
  2. Vai ce carte delicioasa!!! Si mie imi plac mult mai mult cartile din copilarie - nu spun, sut multe carti dragute si acum, in general cu eroi animati, dar cele din copilarie,aveau un farmec si niste ilustratii aparte. Am prins si eu in 80 cateva foarte frumoase. Si am si ceva mai vechi (unele de la Mami).
    Am vazut porumbelul inainte sa vad ce scrisesei - eram chiar entuziasmata :D.
    Sigur am facut si eu cutie / zar ceva de genul din carton pe vremuri. Stiu ca facusem una cu arc din care sarea ceva :))))))) pentru Ralu. Ce vremuri.
    Pupici cu drag!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vaai, am tot incercat si eu o cutie cu arc dar nu imi iesea prea bine!
      Pana si in manuale erau ilustratii superbe. Tata pirograva imagini luate din cartile mele, si am pirogravat si eu in copilarie o imagine din aceasta carte, cu Scufita Rosie.

      Ștergere
  3. Delicioase aceste carti ce puneau mintea la treaba a copiilor, dar si adultilor. Ce bine ca ai pastrat asa ceva. Sunt atatea idei de explorat pe acolo... Eu facusem candva un cub ce avea pe fiecare fata diferite geometrii si l-am umplut. Il facusem pentru nepoata. A fost distractiv...
    Felicitari si inspiratii.💖

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am păstrat tot ce a depins de mine și de tata, dar în spatele nostru s-au aruncat sau s-au dat multe. Am văzut și eu cuburi din fetru sau din pluș, foarte drăguțe jucării.

      Ștergere
  4. Instructivă carte! Tare mult mi-au plăcut și mie astfel de cărți... Hm. Nu reușesc să-mi amintesc ce anume am pus în practică din cartea pe care o aveam... Sigur am meșterit ceva,dar... Pfuuu! Nu contează! 😊
    Cubul tau e tare reușit! Și mititel - cu atât mai mult e frumușel. De nu-l fotografiai în brațele micutei Ocean nu as fi realizat dimensiunile.
    Spor in continuare!

    RăspundețiȘtergere