28 iulie 2024

Repararea unei coperti de carte

 Am cartea aceasta din clasa I, cel putin asa cred dupa anul aparitiei. Este scrisa si ilustrata de celebrul N. Nobilescu, caruia ii vedeam desenele in fiecare almanah in acei ani. Cumva, nu am realizat mult timp ca el este autorul cartii, care cuprinde epigrame si caricaturi, abia acum recent mi-am dat seama.

Dar am iubit cartea asta dintotdeauna, o stiam "pe dinafara" candva - ce expresie haioasa! Chiar daca am ajuns cu culorile si acuarelele pe cateva pagini, interventiile mele sunt minore, iar coperta groasa si calitatea au salvat-o de la distrugere. Arara rau pentru ca nu stiu cand si nu stiu cum a ajuns in pod, am scos-o de acolo vara trecuta, iar acum, cu ocazia temelor salvam carti de pe PV am ajuns sa o si repar. Nu de alta, dar in pod a apucat la ea cel putin un Chit adevarat. 



Asa-i ca este delicios continutul?


Dupa ce am lipit hartiutele roase care atarnau pe langa coperta (cartea a fost curatata si dezinfectata vara trecuta, cand am luat-o din pod) am lipit pe cotor doua straturi de banda adeziva din hartie, din aceea pentru zugravit. Am colorat apoi banda cu culoarea galbena din setul primit de la Rux, care s-a potrivit perfect. Pe coperta din spate, de unde lipsea o bucatica, am lipit aceeasi banda, am refacut conturul cu un marker si am colorat cu culori din acelasi set. Cam astea au fost toate interventiile, pentru ca in interior nu a fost nevoie sa fac nimic. 

Dar interiorul mi-a oferit un bonus, am gasit un porumbel lucrat in clasele mici la scoala. Erau anii 80, cu militantismul comunist pentru pace, si la scoala ni se cerea frecvent sa desenam/decupam porumbelul pacii. Care in principiu este alb, dar eu am mai variat putin.

La solicitarea Mihaelei, revin si completez: aceasta postare participa si la tema "carte" a transformarilor creative din luna martie. 

Ah, si un later edit: Ocean cred ca s-a ascuns de soricel, ca nu o vad nicaieri in fotografii. 😎

9 comentarii:

  1. Mi-amintesc de porumbelul pacii din scoala primară. Chiar că îl desenam cu fiecare ocazie, de fapt de la scoală am și învățat să-l fac și chiar am câteva desene pastrate de pe atunci cu acest porumbel.
    Cartea mi se pare tare simpatică si cred că e chiar foarte valoarasă pentru tine. Mă bucur s-o văd restaurată și m-as bucura și mai mult dacă ai pune-o și in tabelul suplimentar al transformărilor creative, menționînd că e pentru tema carte din luna martie. Orice faceti pentru alte provocări sau doar pentru voi, atat timp cat folosește ceva materiale din lunile anterioare ale transformărilor creative, puteti adauga in tabelul suplimentar, indiferent dacaă ați făcut sau nu tema în luna respectivă. singura cerință e să puneti o lucrare doar o singură dată, la ceea ce credeti că se potriveste mai mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Mihaela, am facut inscrierea. Asa este, cartea este foarte valoroasa pentru mine, chir daca in sine nu are valoare mare.

      Ștergere
  2. Ce soricel mititel si dragut! Ce imi plac aceste carti si este atat de bine cand
    capata o noua viata! Si mie imi placea sa desenez porumbei, asa, mai schitat. Simbolul lor mi se parea si mi se pare si acum atat de frumos!
    Am gasit un site nou pentru mine:
    https://symbolopedia.com/ro/dove-symbolism-meaning/
    Sa te bucuri de carticica!
    O saptamana frumoasa!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost o idee foarte buna aceea de a salva si a aduce in prim-plan cartile copilariei, eu vesnic am vazut la voi carti pe care nu le cunosteam. Pentru mine, cartile vechi au un parfum indescriptibil. Pentru altii sunt bune de aruncat, dar pentru mine sunt comori.

      Ștergere
    2. Asa mi se pare si mie si cand le vad parca retraiesc bucatele din copilarie.
      Oricum sunt multe aspecte de care nu imi aduc aminte. Asa poate mai apar declicuri...

      Ștergere
  3. De porumbelul păcii lucrat in primii ani de școală nu îmi amintesc - poate pentru că au fost cu câțiva ani înainte de 1980. 😊
    Descoperirea acestui porumbel într-o carte de suflet e o surpriză emoționantă, cu adevărat. Poarta "în el" mai multe amintiri chiar decât cartea. Daaaa! E o carte minunata! Și ilustrațiile sunt foarte reușite!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost o surpriză minunată! Mai ales că nu s-au păstrat aceste "opere" decât din întâmplare.

      Ștergere
  4. Cartea este adorabila - cat de bine ai reconditionat-o. Clar si coperta (e cartonata nu?) a ajutat mult dar ce bine a iesit - de departe nu se observa absolut deloc hartia adeziva - a trebuit sa maresc dupa ce am citit.
    Eu ajung ... la spartul targului sa las un gand.. dar in sfarsit ajung. :*
    Cartea, ai dreptate, este delicioasa. Iar porumbelul este absolut „cireasa de pe tort”. Ce bucurie sa il gasesti!!
    Ocean acum ar face bine sa iasa din ascunzatoare - sa se bucure si ea alaturi de tine de carte :D. E in sigurana.
    Puuuup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ai ajuns, imi era dor de tine! Abia astept sa postezi din nou.
      Coperta este cartonata si hartia de calitate - este de dinaintea economiilor. Ma bucur ca i-am redat "fata". Sincer, eu tot compar cu cartile de acum si in general ale mele ies castigatoare.
      Chiar a fost o bucurie sa gasesc porumbelul!

      Ștergere