10 aprilie 2023

O zi - două anotimpuri

 In zona mea in sâmbăta Floriilor se merge la cimitir cu flori și ramuri de salcie. De fapt acum mai puțină lume duce crenguțe de salcie, se găsesc greu acum. Pe lângă satul meu trece Arieșul și înainte de 1990 malurile erau mărginite de bercuri, după 90 le-au tăiat oamenii habar nu am de ce, acum rar mai vezi o salcie pe acolo. Așa o frenezie generală era, toți bărbații tineri mergeau cu câteva zile înainte după mâțișori. Mai puțini aveau flori in grădină la vremea asta, acum situația s-a inversat, majoritatea au flori dar am pierdut natura sălbatică.

Așa că sâmbătă de dimineață am urcat în mașină și am plecat spre cele două localități în care locuiesc mamele noastre, din fericire apropiate una de alta, 40 și 60 de km de noi. Majoritatea drumului este pe autostradă, eu stând în dreapta uneori fac fotografii. După cum se vede, drumul era mărginit de zăpadă. Asta de la Cluj până în Cheile Turzii, autostrada A3 trece destul de aproape de ele. Mai încolo era alt anotimp, totul verde. 


M-am jucat puțin cu camera prin gradina, sezonul acesta când totul prinde viață, natura e plină de promisiuni și speranțe a fost întotdeauna preferatul meu. Poate și pentru că m-am născut primăvara.












7 comentarii:

  1. Ce frumos!! Imi aminteste de cea mai extrema trecere pe care am vazut-o vreodata: veneam dinspre Valea Oltului spre Pitesti (era 89, 20 dec.. cred,,, sau poate 22? ca imediat dupa z-a schimbat placa ). Fusesem cu scoala ca sa... cautam zapada :)). Nu ninsese pana atunci la Pitesti. Si nici la Calimanesti - Caciulata nu ninsese :)). Si cum mergea autocarul zdranga zdranga spre casa, stiu ca ma uitam spre spatele lui, vorbeam cu colegii - eram mici nah, 9 ani - si era soare si frumos si uscat si am simtit brusc o zdrncinatura.. am intors capul si am vazut cum efectiv ne-am suit pe ... zapada :)). Era ca si cum cineva demarcase clar zonele: soare si uscat, brusc urcai in alta lume cu zapada si cer .. de iarna. Si acum tin minte acel moment. Atat de brusc a fost incat m-a uimit. Stii, deobicei se face asa ca o trecere, intre zone.. Dar nu. Atunci erau doua lumi - ca un fel de.. sa zicem semn, poate? A ceea ce urma sa se intample, daca vrei.

    Revenind insa la poze, sunt superbe. Mi-a placut sa admir si imaginile de pe autostrada, cand se zareste zapada. Si mai mult sa ma plimb prin gradina - care e superba. Suntem doua primaveri nu? :))).

    Pup cu drag💟

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil era 20, in 22 nu mai era de umblat pe drumuri, era stare de asediu.
      Tu ești o primăvară mai grăbită, mărțișor, eu mai am un pic de așteptat până în luna florilor. Eu mai leneșă, așa 🤣🤣🤣

      Ștergere
  2. alte vremuri erau înainte de 2000!
    Minunate fotografii! Asa este în aprilie... pacaleala vremii! Doua anotimpuri intr-o singura zi, ca bine ai zi!
    Deci... urmeaza sa mancam tort si sa cântam în cor La Multi Ani... când mai exact? ;-) poti sa ne spui, te rugam? ♥
    O saptamâna linistita iti doresc! Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai este un pic, in 25 mai. Și fac o vârstă rotunjoara 😄

      Ștergere
    2. Super! Si eu anul acesta in octombrie voi face o vârsta rotunda ☺☺☺

      Ștergere
  3. Ciudata vremea, insa pozele sunt deosebite. Flori si peisaje cu zapada! Anul asta chiar e ciudat. Cu ceva timp in urma, am plecat pe soare si pana la piata, incepuse sa fulguiasca, insa nu a durat prea mult
    Super mozaicurile!
    O saptamana minunata! Pupici! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Suzana, ma bucur ca iti plac fotografiile. A fost vremea mult prea de iarna in ultimele doua saptamani, vreau sa vad cat mai mult verde si flori! Flori sunt, dar verdele se lasa asteptat. Din balcon vad un colt de padure de foioase, inca nu a inverzit.

      Ștergere