19 mai 2024

Cercei din sarma de cupru

 Provocarea Mihaelei de a transforma creativ sarma m-a dus catre motivul pentru care am (re)inceput sa imi ocup timpul cu handmade: cerceii. Nu de alta dar am o obsesie pentru ei. Pentru cine se intreaba de ce folosesc cuvantul handmade si nu romanescul lucru de mana, este foarte simplu: este mai cuprinzator. Lucru de mana pe mine una ma duce cu gandul la tricotat, crosetat, croitorie, si cam atat. 


Din sarmele recuperate de la bobine, care sunt foarte multe, as putea lucra luni bune numai cu ele, am incropit cu stangacie o pereche de cercei, un model antic. Asa ceva purtau femeile din epoca bronzului. Sarmele sunt dintr-un cupru emailat deschis la culoare, aproape galbui, pietrele nu ma intrebati ca nu stiu, iar tortitele, desi nu pare, sunt cuprate. Abia dupa ce am incarcat fotografia aici am vazut ca este neclara, dar este noapte deja si am facut fotografia in photobox, am demontat-o, am pus-o in punga si la loc pe raft, asa ca mi se pare un efort imens sa o iau de la capat. 

9 comentarii:

  1. Ce eleganti apar! Foarte frumos conceptul. Iar pietricica verde arata perfect acolo.
    Mi-ai adus aminte ca inca nu am confectionat o incinta pentru poze. Nu mi-am gasit modelul...
    Felicitari, Pompilia! O saptamana frumoasa! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Suzana, modelul este elegant dar sunt cam stangaci lucrati.

      Ștergere
  2. Ce frumosi sunt!!! :O.
    O idee geniala. Poate faci si o bratara in stilul acesta. Se faceau bijuterii foarte interesante in trecut.
    Imi place mult cum ti-au iesit.
    Pupici cu drag!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu daca o sa fac si bratara, nu prea port ca sunt incomode, mai ales cele rigide.

      Ștergere
  3. Imi plac cercelușii! Sunt foarte drăguți. Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am văzut niște tutoriale cu astfel de bijuterii din sărmă si vai ce migală! Îmi plac foarte mult cerceii realizati de tine, chiar i-as purta să-mi aducă noroc. Plus că am ochii verzi, s-ar potrivi.
    PS: Si pentru mine, lucru de mănă înseamnă cam tot ce ai spus tu. Craft și handmade mi se par mult mai vaste.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este într-adevăr ceva migală, dar mie deocamdată mi se pare mai greu să dau formă sârmelor groase, infasuratul celei subțiri ia timp dar nu este dificil. Sau este până fixezi bazele una de alta, pe urmă merge de la sine. Cumva îmi amintește de când făceam point-lasse.

      Ștergere
  5. I-ai făcut cu stângăcie? ☺️ Poate! Dar... in epoca bronzului cam așa ar fi arătat - și sunt superbi! Au "patina timpului". Și cât de bine se potrivesc pietricelele verzi la sârma de cupru!
    Îmi plac tare mult! Și eu sunt cam "obsedata" de cercei, dar nu numai. 😁

    RăspundețiȘtergere